همزمان با نخستین شب ماه محرم، آیین سنتی و معنوی «کاروان غم» با حضور پرشور مردم شهرستان اشکذر از میدان ورودی شهر تا حسینیه سفید برگزار شد و حال و هوای عاشورایی ویژه‌ای به شهر بخشید

به گزارش خبرنگار اشکذرخبر،آیین «کاروان غم» به‌عنوان یکی از برنامه‌های شاخص و دیرینه شهرستان اشکذر، شامگاه نخست محرم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم، نمادها و المان‌های مرتبط با واقعه عاشورا و فرهنگ سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر حرکت کاروان به نمایش درآمد و فضای شهر را آکنده از شور حسینی و حال و هوای عزاداری کرد.

این کاروان هر ساله از میدان ورودی اشکذر حرکت خود را آغاز کرده و پس از طی مسیر، در حسینیه سفید به کار خود پایان می‌دهد. در طول مسیر نیز موکب‌های متعددی با پذیرایی از عزاداران، به خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان پرداختند.

حضور پرشور مردم، هیئات مذهبی و خانواده‌ها جلوه‌ای ویژه به این آیین بخشیده بود و بار دیگر ارادت مردم اشکذر به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) را به نمایش گذاشت.

در پایان مراسم امسال، تعزیه حضرت حر (ع) در حسینیه سفید برگزار شد که با استقبال گسترده عزاداران همراه بود و فضای معنوی خاصی را در نخستین شب ماه محرم رقم زد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/AU4KZ