با حضور امام جمعه بخش خضرآباد و فرماندار شهرستان اشکذر و روسای هیئات مذهبی خضرآباد نشست هم اندیشی هیئات مذهبی این بخش از شهرستان اشکذر برگزار شد.

به گزارش اشکذر خبر؛ مسئولان و روسای هیئات مذهبی بخش خضرآباد گرد هم آمدند تا با برنامه‌ریزی و هم اندیشی مراسم دهه اول ماه محرم را هر چه باشکوه‌تر برگزار نمایند.

این هم اندیشی با هدف تبیین منشور عزاداری در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با حضور حجه الاسلام غالبی  امام جمعه بخش خضرآباد، روح الله ردایی فرماندار و محمد جلال دهقانی اشکذری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، پرهیزکار بخشدار خضرآباد و مسئولان هیئت‌های مذهبی در محل حسینیه چهارده معصوم اتابک برگزار شد.

غالبی در این نشست خواستار تبیین منشور عزاداری در این ایام با حفظ و تقویت شان و منزلت سالار شهیدان و ائمه (ع) و دوری از هر گونه رفتار مغایر با راه و هدف امام حسین (ع) و عدم مزاحمت برای شهروندان و نیز دوری از خواسته های دشمنان دین و قرآن شد و گفت؛ هیئات مذهبی رعایت ساعت و نظم در ورود و خروج در مراسم در سطح روستاها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام غالبی با دعوت هیئات مذهبی در برگزرای هر چه با شکوه تر مراسم عزاداری سالار شهیدان بر رعایت موازین شرعی و حرمت مجلس عزای فرزند حضرت فاطمه (س) تاکید کرد.

امام جمعه بخش خضرآباد با اشاره به این که هیئات مذهبی در واقع کار فرهنگی بزرگی را در جامعه اسلامی ما بر عهده دارند بر تقویت آداب این ایام و بخصوص شب عاشورا و همچنین برپائی نماز ظهر عاشورا که همانا خواسته و هدف امام حسین (ع) برپا داشتن نماز بود تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/K3ii4