به گزارش اشکذرخبر، محمدعلی طالبی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دفتر استانی یونسکو ایران در یزد اظهار داشت: یزد ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی و اجتماعی دارد که به نوعی در چهارچوب وظایف یونسکو قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: ثبت بافت تاریخی یزد به عنوان میراث جهانی نمودی از این ظرفیت‌های بسیار فرهنگی بود و […]

به گزارش اشکذرخبر، محمدعلی طالبی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دفتر استانی یونسکو ایران در یزد اظهار داشت: یزد ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی و اجتماعی دارد که به نوعی در چهارچوب وظایف یونسکو قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت بافت تاریخی یزد به عنوان میراث جهانی نمودی از این ظرفیت‌های بسیار فرهنگی بود و امیدواریم که این حرکت همانطوری که تا الان یک مشوق بسیار خوب برای شهرستان‌ها و گروه‌های فرهنگی ما بوده، بتواند به بازنمایی هرچه بهتر این ظرفیت‌های فرهنگی که در استان کم نداریم کمک کند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: از زمانی که بافت تاریخی یزد به ثبت رسید یک تحرک بسیار خوبی در استان برای ثبت آثار تاریخی به وجود آمد و الان متقاضیانی در شهرهای مختلف که آثار تاریخی بسیار ارزشمندی دارند هستند که به دنبال ثبت جهانی این آثار حرکت کرده اند.

طالبی ادامه داد: اعتقاد بنده به این است که ما از این سرمایه و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم و لازم بود به جای اینکه در حوزه اقتصاد اتکای ما به صنعت باشد، به گردشگری تکیه می‌کردیم و به این وسیله خیلی از چالش‌های صنعتی که با آن روبرو هستیم را نمی‌داشتیم.

وی با بیان اینکه چالش‌های فعلی به دلیل رویکرد گذشته استان و بی‌توجهی‌های صورت گرفته به فرهنگ و ظرفیت‌های استان در این حوزه به وجود آمده گفت: چیزی که می‌تواند در این تغییر رویکرد به ما کمک کند، ساختارهایی است که در کنار باورمندی به توسعه و ارتقای فرهنگی استان، به نوعی الزام‌هایی را برای ما به وجود آورد.

منبع:تسنیم یزد

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/0qczn