فرماندار اشکذر در پاسخ به مطالبات فعال اجتماعی و رسانه ای اشکذر گفت: بزودی دستگاه پایش آلودگی هوا و تابلوی نمایشگر آن در میدان ورودی اشکذر نصب می شود و مردم می توانند میزان آلودگی صنعتی و گرد و غبار هوا را مشاهده نمایند.

به گزارش اشکذر خبر، روح الله ردایی فرماندار شهرستان اشکذر در برنامه زنده«سلام زندگی» شبکه تابان یزد، در پاسخ به مطالبات فعال محیط زیست و فعال اجتماعی و رسانه ای شهرستان اشکذر در خصوص مشکلات این شهرستان از جمله وضعیت نابسامان محیط زیست و آلاینده بودن برخی صنایع در این شهرستان اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب در اشکذر ارتقای نمایندگی محیط زیست به اداره محیط زیست و حضور دائمی محیط زیست در این شهرستان است.
وی از نصب دستگاه پایش آلودگی هوا و تابلوی نمایشگر آن در میدان ورودی اشکذر تا هفته آینده خبر داد و افزود: اعتبار نصب این دستگاه از محل سفر رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به یزد تأمین شده است.
فرماندار اشکذر، تصریح کرد: با استقرار دستگاه پایش آلودگی هوا ازاین پس مردم شهرستان می توانند روزانه از میزان آلودگی هوا از نظر گرد و غبار و یا آلودگی های صنعتی مطلع شوند و نیز از طریق سامانه (doe.ir)به صورت روزانه و آنلاین مشاهده کنند.

۲۸ پروژه عمرانی و اقتصادی اشکذر در سند تحولی نوین یزد
ردایی، گفت: استاندار یزد در آخرین روز سال ۱۴۰۰ از سند تحولی نوین یزد در شورای اداری استان رونمایی کرد و ارسال برنامه های شهرستان ها را خواستار شد و بر این اساس در شهرستان اشکذر ۲۸ پروژه عمرانی و اقتصادی از جمله گردشگری را در دستور کار داریم که تا پایان خرداد ماه مصوب می شود.
وی در پاسخ به سئوال مجری برنامه بر اساس مطالبات فعال اجتماعی و رسانه ای اشکذر اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور از ظرفیت شهرستانی، آداب و رسوم و پتانسیل مردمی برای این موضوع استفاده می کنیم.
فرماندار اشکذر، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به جمعیت ۳۳هزار نفری این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵۳۰ هکتار محصولات گلخانه ای زیر کشت است که دومین رتبه شهرستان را در استان داریم.

استقرار بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اشکذر
ردایی، ادامه داد: از پنج کشتارگاه دام و طیور در استان، چهار کشتارگاه در شهرستان اشکذر وجود دارد و در بخش تولید برق هم ۸۰ درصد برق استان یزد در این شهرستان تولید می شود به طوری که بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در آینده ای نزدیک در جاده خضرآباد مستقر می شود.
وی، تصریح کرد: تا کنون ۱۳۰۰ پروانه صدور فعالیت در بخش صنعت صادر شده است و جزء چند شهرستان برتر استان از نظر صنعتی قرار داریم.
فرماندار اشکذر، ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان را ناشناخته دانست و افزود: در حالی که بعضی از آثار باستانی این شهرستان بی نظیر است ولی هنوز مردم استان و یا مردم اشکذرهم آشنایی کاملی با آن ندارند.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/Ecks8