استاندار یزد گفت: دولت در سفرهای استانی به دنبال وعده‌های تحقق ناشدنی نیست. سید محمد میرمحمدی پنج شنبه شب در گفتگو با خبرگزاری ایلنا به بیان ارزیابی خود از نخستین گردهمایی استانداران دولت تدبیروامید پرداخت و گفت: همانگونه که مستحضرید این نشست باحضور ریاست محترم جمهور، معاون اول و تعدادی از معاونان رئیس جمهور و […]

استاندار یزد گفت: دولت در سفرهای استانی به دنبال وعده‌های تحقق ناشدنی نیست.

سید محمد میرمحمدی پنج شنبه شب در گفتگو با خبرگزاری ایلنا به بیان ارزیابی خود از نخستین گردهمایی استانداران دولت تدبیروامید پرداخت و گفت: همانگونه که مستحضرید این نشست باحضور ریاست محترم جمهور، معاون اول و تعدادی از معاونان رئیس جمهور و وزرا برگزار شد.

وی افزود: در این گردهمایی گزارشی از وضع موجود کشور توسط مسئولان ذیربط ارائه شد و راهکارهای مورد نظر برای بهبود شرایط اقتصادی کشور مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

استاندار یزد گفت: در این گردهمایی مباحث مربوط به سفرهای استانی نیز مورد بحث قرار گرفت و بر این نکته تاکید شد که سفر‌ها چگونه انجام شود تا موثر واقع شود. وی افزود: بطور قطع سفر‌ها مانند گذشته نیست و از ایجاد انتظارات بدون پشتوانه جلوگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا که آیا استان یزد مقصد سفرهای رئیس دولت در سالجاری خواهد بود، گفت: این موضوع تاکنون مشخص نشده است.

میرمحمدی همچنین در ادامه سخنان خود، به کلیات مطالبی که در این گردهمایی ارائه کرده پرداخت و گفت: بنابر تقسیم بندی انجام گرفته، ارائه وضعیت بخش کشاورزی بر عهده بنده گذارده شده بود که خدمت استانداران و وزیر محترم کشاورزی ارائه شد.

وی در پاسخ به این سوال ایلنا که باتوجه به ورود به دهه چهارم انقلاب تا چه حد مباحث صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی موثر واقع شده است؟ تصریح کرد: اقدامات خوبی برای مکانیزه کردن آبیاری مزارع کشاورزی انجام شده ولی باید توجه کرد که همزمان چاه‌های مجاز و غیرمجاز هم توسعه پیدا کرده و همین موجب بیلان منفی بیشتر آب‌های زیرزمینی شده است.

سیدمحمد میرمحمدی در اینباره گفت: بنده در این رابطه پیشنهادی را به وزیر کشاورزی داشتم و آن این بود که استان یزد بعنوان پایلوت در مدیریت آب کشاورزی انتخاب شود.

وی گفت: هدف اصلی ما از این اقدام جلوگیری از پرت آب در حوزه کشاورزی است. می‌رمحمدی تصریح کرد: توسعه آبیاری قطره‌ای و یا کشت گلخانه‌ای در این راستا اقدامات موثری است.

استاندار یزد در پایان در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چه مشخصه‌هایی در انتخاب فرمانداران مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: در حالت کلی درخصوص انتصابات به تجربه، تخصص، توانمندی، کارایی، شجاعت، بردباری و سعه صدر افراد توجه خواهد شد. وی افزود: مدیران انتخابی باید با درک همه افراد تحت مدیریت خود و تشخیص صحیح در جهت آرامش مردم حرکت کنند.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/qJVJG