خانم دکتر ابدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن اشاره به معضل سرطان در استان یزد گفت:استان یزد جزء استان های شایع در سرطان می باشد.

خانم دکتر ابدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن اشاره به معضل سرطان در استان یزد گفت: سرطان به بیش از ۱۰۰ نوع بیماری گفته می‌شود که در آن سلول‌های بدن در اثر بر هم خوردن فرایندهای طبیعی چرخ سلولی به صورت کنترل نشده تقسیم و تکثیر می‌شوند.

وی به شایع‌ترین سرطان‌ها در استان یزد اشاره کرد به افزود: سرطان‌های پستان، پروستات، پوست و  تیروئید به ترتیب در رتبه‌های بیشترین بروز سرطان استان یزد قرار دارند.

خانم ابدی با تاکید بر اینکه افزایش سن جمعیت ارتباط مستقیم با سرطان دارد گفت: متوسط سن امید به زندگی در جهان ۷۱ سال می‌باشد که این آمار در ایران با رشد ۱۹ ساله از اول انقلاب تاکنون، از ۵۸ سال به ۷۶ سال رسیده است.
مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان اشکذرر به بیشترین سهم عوامل خطر در بروز سرطان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دخانیات با نزدیک به ۲۰ درصد در صدر عوامل سرطان زا قرار دارد و بعد از آن به ترتیب اضافه وزن و عفونت‌ها جزو عوامل بروز سرطان شناخته می شودند.

وی در پایان با بیان اینکه استان یزد جزء استان های شایع در سرطان می باشد به سطوح گوناگون پیشگیری از سرطان تصریح کرد: ابتدا از بین بردن منبع خطر بهترین پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌باشد سپس دوری از مواجهه، تشخیص زود هنگام و در آخر درمان و بازتوانی از سطوح چهارگانه پیشگیری از سرطان نام برده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/Hq2Vp