فرماندار شهرستان اشکذر در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با بیان اینکه برنامه و سند آمایش اشکذر محور برخی تصمیمات استانی قرار نگرفته است؛ گفت: چراکه برای مثال آنچه امروز در شهرک صنعتی فولاد اتفاق افتاده است بر پایه اساسنامه زمان تأسیس نیست.

به گزارش اشکذر خبر؛ نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اشکذر به ریاست روح‌الله ردائی و با هدف بررسی نقشه راه پیشرفت و آمایش این شهرستان برگزار شد.

روح الله ردائی فرماندار اشکذر در این نشست با بیان اینکه برنامه و سند آمایش شهرستان محور برخی تصمیمات استانی قرار نگرفته است؛ افزود: چراکه برای مثال آنچه امروز در شهرک صنعتی فولاد اتفاق افتاده است بر پایه اساسنامه زمان تأسیس نیست.

ردائی در ادامه با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست‌های ادارات استانی، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان اشکذر به جای عام بودن و پهنه صنایع آلاینده شدن باید به سمت و سوی نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع پاک برود.

وی افزود: مهمترین موضوعی که باید در سند آمایش شهرستان اشکذر در نظر گرفته شود؛ مسائل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است؛ تجربه نشان داده است اکثریت آسیب‌های اجتماعی به افراد غیربومی ارتباط دارد.

ردائی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل راهبردی جامعه باید توجه به مسائل فرهنگی قرار گیرد و خدا را شاکریم طی سه سال گذشته تلاش‌ها و حمایت‌های بسیارخوبی از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران پیرامون این مسئله انجام شده و اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

فرماندار اشکذر در پایان با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در شهرستان خاطرنشان کرد: رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف صنایع پاک و دانش‌بنیان، کشاورزی نوین، گردشگری کشاورزی آثار تاریخی، طبیعی و ورزشی باید در سند آمایش مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ با بیان نظرات و پیشنهادات اعضای این نشست، پیرامون محورهای توسعه، قابلیت‌های راهبردی، مسائل اجتماعی و فرهنگی، شرایط زیستی، تبعات توسعه صنعتی و تصور چشم‌انداز شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/Nh5x4