کتاب”خانه‌ی مغایرت”به ماجرای پسر جوانی به نام سعید اشاره دارد که تنها فرزند خانواده‌ای ثروتمند اهل یزد است و عاشق دختری به نام سحر از خانواده‌ای پرجمعیت و سنتی، می‌شود. او حالا باید خود را با این شرایط جدید و دشوار، که کاملاً برایش غریبه است، وفق بدهد.

اشکذر خبر :کتاب”خانه‌ی مغایرت”به ماجرای پسر جوانی به نام سعید اشاره دارد که تنها فرزند خانواده‌ای ثروتمند اهل یزد است و عاشق دختری به نام سحر از خانواده‌ای پرجمعیت و سنتی، می‌شود. او حالا باید خود را با این شرایط جدید و دشوار، که کاملاً برایش غریبه است، وفق بدهد.

او از خانه خودشان که در آن تک فرزند و تنهاست، گریزان شده و بیشتر وقتش را در خانه پدرزنش، که با پنج بچه شلوغ و پرماجراست و او لقب «خانه مغایرت» را به آن داده، سپری می کند. پدرزن «سعید» در تصادفی با موتور ناکار و خانه نشین شده و مغازه بستنی فروشی اش را به ناچار تعطیل کرده است. «سعید» که نمی خواهد «پسرعمه نوبر» اداره بستنی فروشی را در دست بگیرد، ریسک کرده و قبول می کند تا سلامتی مجدد پدرزنش بستنی فروشی را باز نگه دارد.

محمدعلی جعفری متولد ۱۳۶۴ است و پیش از این کتابهایی در حوزه زندگینامه داستانی شهدا و بزرگان نوشته است. ازآثار وی می توان به: «عمار حلب»، «سر دلبری»، «سربلند»، «خانه مغایرت»، «شغل شریف» اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«سحر می‌گفت اصلا خاک‌بازی از تفریحات خانه‌شان بوده. می‌گفت مادرشان همیشه یک سفره می‌انداخته وسط هال و یک ظرف از این خاک‌ها را می‌آورده که بچه‌ها بازی کنند.

بعد هم که حسابی تخلیه می‌شدند، آن‌ها را بغل می‌زده و می‌برده توی حمام تا خودشان را بشویند. اما من به سحر نگفتم که توی خانه ما از ترس اینکه نرویم توی کوچه و خاکی شویم مادرجان هر روز یک سی‌دی بازی جدید می‌خرید که نصب کنم و بنشینم پشت کامپیوتر.

این‌طوری خوشحال بود که قاطی یک مشت بچه‌ای که نمی‌داند مادر پدرشان کیست نمی‌شوم و بی‌تربیت بار نمی‌آیم.»

کتاب «خانه‌ی مغایرت»که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است، برگزیده دومین دوره کتاب سال یزد و برنده جایزه ملی جمعیت شد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/IxUBe