معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد به منظور رسیدگی به مشکلات شهرستان اشکذر با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت.

به گزارش اشکذر خبر؛ محمد علی شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد به منظور رسیدگی به مشکلات شهرستان اشکذر به این شهرستان سفر کرد و با حضور در دفتر حجه لاسلام طالبیان امام جمعه اشکذر به بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت.

در این جلسه که شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، ائمه جمعه و روحانیون حضور داشتند؛ اعضا به بیان برخی مشکلات این شهرستان پرداختند.

شاه حسینی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در رابطه با احداث کارخانه شیشه مظروف گفت: بنابر مصوبه این کمیسیون هرگونه فعالیت عمرانی و غیره برای این شرکت ممنوع اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت فعالیت برای این شرکت تا زمان بررسی کامل و انجام کارشناسی و دریافت پاسخ از مراجع ذی ربط در رابطه آلایندگی این شرکت دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در ادامه با تاکید بر لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی از سوی صنایع مستقر در شهرستان اشکذر ابراز داشت: این نکته برای اولین در سطح استان یزد و در دولت سیزدهم اتفاق می افتد که مسئولیت  های اجتماعی صنایع و معادن استان به صورت متمرکز انجام می شود و برای آن برنامه ریزی شده است.

شاه حسینی با بیان اینکه سهم شهرستان اشکذر از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت های مستقر در این شهرستان را ۲۵۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و عنوان داشت: اولویت استان نوسازی و تجهیز مدارس است که این طرح در اشکذر نیز، بر همین اساس و با اولویت انجام نوسازی و تجهیز مدارس از اعتبار مسئولیت های اجتماعی صنایع در اجرا است.

وی از ساخت ۲ باب مدرسه با هزینه ۴۰ میلیارد تومان در اشکذر و یک مدرسه در شهر مجومرد از محل انجام مسئولیت اجتماعی شرکت های فولاد آلیاژی و سیرنگ را نمونه ای از اجرای این طرح در این شهرستان نام برد و تاکید کرد: چنانچه مناطق مختلف اولویت خود را مواردی غیر از تجهیز و نوسازی مدارس تشخیص دادند؛ می توانند به فرماندار شهرستان اشکذر انعکاس داده و بودجه آنرا از محل مسئولیت های اجتماعی اخذ کنند.

شایان ذکر است؛ تکمیل ایستگاه راه آهن اشکذر، تکمیل راه خضرآباد به یزد، احداث شیشه مظروف و نبود شبکه حمل و نقل عمومی در شهرستان اشکذر از جمله موارد مطرح شده از سوی حاضرین در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/dJwF9