رییس ستاد انتخابات استان یزد:در این دوره ۱۲۴ نفر افزایش ثبت نام را داشته ایم که افزایش مشارکت ۵۰ و شش دهم درصدی را در آمار ثبت نام کنندگان شاهد بوده ایم.

به گزارش اشکذر خبر؛ علی اکبر عزیزی معاون سیاسی استانداری یزد گفت: میزان مشارکت داوطلبان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۵۰ درصد بیشتر از دوره قبل بوده است و تعدادثبت نام کنندگان دوره قبل ۲۳۹ نفر بوده که نسبت به این دوره که ۳۶۳ نفر است حدود ۱۲۴ نفر مشارکت بیشتر بوده است و ۵۰ و شش دهم درصد این مشارکت افزایش داشته است.

عزیزی ادامه داد: تعداد ثبت نام کندگان به ترتیب حوزه‌ها یزد، اشکذر زارچ  و ندوشن ۱۷۳ نفر، حوزه مهریز، ابرکوه، خاتم، مروست، بافق و بهاباد ۷۲ نفر، تفت و میبد ۷۳ و اردکان ۴۵ نفر که ۳۲۳ نفر آقا و ۴۰ نفر خانم هستند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: رسیدگی به صلاحیت‌ها از امروز شروع شده و به مدت دو هفته ادامه داد و استعلام از ۵ مرجع صورت می‌گیرد ونتایج بعداز ۴۸ ساعت به داوطلبان اعلام می‌شود.

عزیزی گفت: ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان هم از ۱۴ آبان شروع و تا ۲۰ آبان ادامه دارد وثبت نام خبرگان بصورت حضوری است و در مرکز استان یزد در فرمانداری شهرستان یزد صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تبلیغات زودهنگام مورد رصد و اطلاعات دراختیار بررسی کنندگان صلاحیت‌ها قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/P9x2S