با توجه به فضای نا مناسب ایستگاه راه آهن اشکذر، نیاز مبرم مردم اشکذر به دسترسی راحت و بی دغدغه به این ایستگاه، کاهش توقف قطارهای مسافربری در این ایستگاه به بهانه غیر استاندار بودن و نیز اعلام آمادگی یکی از واحدهای صنعتی مستقر در اشکذر مبنی بر تامین بودجه توسعه این ایستگاه در قالب مسئولیت اجتماعی خود؛ هیچ گونه عذر و بهانه ای از هیچ یک از مسئولان محترم در رابطه با تعلل در این حوزه پذیرفته نیست.
اشکذر خبر _ علی مشیری نیا؛ امروزه ارتباطات و بویژه ارتباطات ریلی سهم مهمی در امر توسعه و نیز ایجاد رونق در بخشهای اقتصادی، حملونقل، گردشگری و غیره دارد. شهرستان اشکذر نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست و قطعا با وجود استقرار صنایع، کسب رتبه دوم در حوزه کشاورزی، برخورداری از چندین دانشگاه و مراکز علمی گوناگون، قرار گرفتن در مسیر شاهراه شمال به جنوب و نیز تردد بالا در مسیر تهران – یزد به لحاظ اقامت شهروندان مناطق مختلف شهرستان اشکذر و حتی شهر زارچ در تهران؛ موقعیت خوبی را برای این شهرستان در حوزه ریلی کشور بوجود آورده است.
این در حالی است که موقعیت فعلی ایستگاه راه آهن اشکذر نه تنها در شان مردم نجیب و فرهیخته اشکذر نیست؛ بلکه دون از شان شرکت راه آهن ج.ا.ا میباشد چه اینکه این ایستگاه از معدود ایستگاه هایی است که در فهرست آثار صنعتی به عنوان میراث تاریخی ثبت شده است.
نگارنده بر حسب وظیفه ذاتی خود؛ از آذرماه سال ۱۳۹۷ با نگارش یادداشت سرمقاله تحت عنوان ایستگاه راهآهن اشکذر “از شهر رانده و از ده مانده” تلاش نمود تا توجه و نگاه مسئولان محترم را به این معظل معطوف دارد. در این راستا و پس از هماهنگیهای لازم از سوی فرمانداری اشکذر جلسه ای با موضوع ایجاد دسترسی جدید ایستگاه راه آهن اشکذر با حضور سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن استان تشکیل شد و مقرر شد تا دسترسی جدید برای این ایستگاه ایجاد شود و نیز در همین راستا کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان اشکذر طرح اصلاح دسترسی به ایستگاه راه آهن را تصویب کرد و این در حالی است که بنابر گفته معاون وقت برنامهریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اشکذر؛ ایجاد بلوار ۳۲ متری راه آهن علاوه بر تامین دسترسی مناسب مردم اشکذر و سایر مناطق و شهرهای هم جوار منجر به توسعه شهری و گسترش کاربری های متعدد خدماتی، کارگاهی و صنعتی می گردد. پوردهقان در همین رابطه تاکید می کند که؛ در نظر داریم تا مطالعات اتصال این محور به شرکت فولاد آلیاژی ایران و دسترسی به جاده بخش خضرآباد نیز در کمیته برنامه ریزی امسال قرار گیرد.
با وجود اینکه طی این سال ها مسئولان مختلف از جمله محمدصالح جوکار نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر از این پروژه بازدید و از نزدیک در جریان امور از جمله روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند؛ اما حالا با وجود گذشت حدود ۳ سال از پیگیری های مختلف از کانال های مختلف و اصرار و خواهش های متعدد؛ هنوز شاهد آنچه در شان مردم خوب و نجیب اشکذر است؛ نیستیم و تقریبا هم امیدی نیست تا روزی را شاهد باشیم که این ایستگاه برمدار بهبودی قرار گرفته و دیگر چون زخمی کهنه بر پیکیر بی جان اشکذر خودنمائی نمی کند.
این یادداشت که در اولین روز شروع به کار دولت مردمی نگاشته شده است؛ تنها تلنگری است برای مدعیان خدمت به مردم و نیز مدعیان حفظ منافع عمومی تا فردا نگویند که نمیدانستیم و اطلاع نداشتیم و در جریان نبودیم و برای اینکه فردا مدعی نشوند که اوضاع اقتصادی کشور خراب بوده است و کشور دچار تحریم و… بوده است به عرض می رساند که با رایزنی های انجام شده؛ بودجه توسعه این ایستگاه از سوی یکی از صنایع مستقر در اشکذر تامین خواهد شد و تمام زمینه ها برای شروع بکار این پروژه مهیا شده است. اما اینکه گره کور این ماجرا در کجا نهفته است و کی باز خواهد شد؛ سوالی است که جواب آن در نزد نگارنده محفوظ است و در صورت لزوم برای تنویر افکار عموم مردم رسانه ای خواهد شد.
کلام آخر:
با توجه به فضای نا مناسب ایستگاه راه آهن اشکذر، نیاز مبرم مردم اشکذر به دسترسی راحت و بی دغدغه به این ایستگاه، کاهش توقف قطارهای مسافربری در این ایستگاه به بهانه غیر استاندار بودن و نیز اعلام آمادگی یکی از واحدهای صنعتی مستقر در اشکذر مبنی بر تامین بودجه توسعه این ایستگاه در قالب مسئولیت اجتماعی خود؛ هیچ گونه عذر و بهانه ای از هیچ یک از مسئولان محترم در رابطه با تعلل در این حوزه پذیرفته نیست.
Thursday, 12 December , 2024