رئیس اداره دامپزشکی شهرستان از انجام بازدید مشترک تعدادی از مسئولان شهرستان اشکذر از کشتارگاه صنعتی دام یزد خبر داد.

به گزارش اشکذر خبر؛ علی نیک بین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان از انجام بازدید مشترک با مشارکت روح الله ردایی فرماندار اشکذر، زارع بیدکی دادستان این شهرستان، لیلا ابدی رئیس مرکز بهداشت و رئیس اداره محیط زیست این شهرستان خبر داد.

نیک بین در حاشیه این دیدار گفت: در این بازدید شرایط کشتارگاه از نظر وضعیت بهداشتی، میزان عملکرد و پیشرفت فعالیت های عمرانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: ارائه گوشت سالم و بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی با رعایت استانداردهای لازم  به مردم ، مد نظر مسئولان شهرستانی است و خدشه به سلامت فرآورده های خام دامی، عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با تمهیدات علمی و قانونی با هرگونه تخلف مقابله می کنند.

نیک بین نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و تضمین سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی را یکی از مهمترین و حساس‌ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی عنوان کرد و گفت: مسئول فنی و بهداشتی و ناظربهداشتی و شرعی بصورت مستمر از ابتدا تا انتهای خط و در تمام  مراحل کشتار حضور دارند و همکاران بخش دولتی نیز بازدید مستمر و منظمی از کشتارگاه دارند و تمامی موارد و مسائل بهداشتی با جدیت رصد و پایش شده و در صورت لزوم اقدامات قانونی انجام می‌گیرد.

وی در پایان از مردم خواست: برای جلوگیری از انواع بیماری ها و رعایت بهداشت،  فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت نظر داشته باشند. و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب رابه منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی (سامانه ۱۵۱۲) به اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش نمایند.

 

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/aUw3s