نمازگزاران اشکذری و سایر نقاط شهرستان با امضا طومار مخالفت شدید خود را با احداث صنایع آلاینده و کارخانه شیشه مظروف در این شهرستان اعلام کردند.

به گزارش اشکذر خبر، همزمان با حضور نماینده یزد و اشکذر در نمازجمعه شهر اشکذر، طوماری با امضا مردم شهرهای اشکذر و مجومرد و مردم فیروزآباد در مخالفت با احداث صنایع آلاینده و کارخانه شیشه مظروف، تقدیم وی شد.

در بخشی از متن این طومار آمده است:

جناب آقای جوکار، آلودگی هوای این شهرستان در حدی است که کشاورزی مان را به نابودی کشانده، محیط زیست مان را از بین برده و زندگی و سلامتی مردم را به مخاطره انداخته است … مصیبت مضاعف ما این است که هر چه داد می زنیم دیگر کارخانه آلاینده نمی خواهیم داریم خفه می شویم، باز داد و فریاد و ناله مان به جایی نمی رسد و دم گرم ما در آهن سرد حریصان از خدا بی خبرانی که حق مردم را نادیده می گیرند اثر نمی کند.

در بخش دیگر این دادنامه مردم اشکذر، مجومرد و فیروزآباد آمده است:

در موضوع آلاینده ها، مصائب مان کم نبوده و نیست ولی مصیبت اکنون ما این است که بلایی دیگری دارد بر ما فرود می آید به نام «کارخانه شیشه مظروف» که می خواهد خونمان را در شیشه کند و دست اندرکاران بی رحم آن قصد جانمان کرده اند و عجب برای ما این است که بعد از این که مردم به هر راهی که بلد بوده اند مخالفت خودشان را اعلام کرده اند و بعد از این که همه کارشناسان محیط زیست و ارگان های دیگر مخالفت کرده اند و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و آحاد مردم مخالفت کرده اند به یک باره …. از فرمایشات مقام معظم رهبری .. اعلا سو استفاده کرده و از آن حربه ای کاری می سازند و در جهت ساخت آن کارخانه ….. شیشه مظروف … مساعدت می نمایند.

… جناب آقای جوکار نماینده عزیز و محترم از حضورتان استدعای عاجزانه داریم به نفع مردم پا در میدان بگذارید و نگذارید احداث کارخانه شیشه در منطقه ما پا بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/NTh4T