جمع زیادی از مردم ولایت‌مدار و قدر شناس روستاهای مختلف بخش خضرآباد به همراه امام جمعه موقت این بخش، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، فرماندار شهرستان اشکذر و بخشدار خضرآباد با حضور در محل آستان مقدس امامزاده سیدکافی (ع) از امام جمعه بخش خضرآباد که از مکه معظمه ومدینه منوره باز گشته بود؛ استقبال کردند.

به گزارش اشکذر خبر؛ روح الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر به همراه جمع زیادی از مردم ولایت‌مدار و قدرشناس روستاهای مختلف بخش خضرآباد، حجج اسلام حسینی زاده و پورقیومی امام جمعه موقت این بخش و مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، پرهیزگار بخشدار خضرآباد با حضور در محل آستان مقدس امامزاده سیدکافی (ع) از حجت‌الاسلام السلام حاج شیخ حسین غالبی امام جمعه بخش خضرآباد که از مکه معظمه ومدینه منوره باز گشته بود؛ استقبال کردند.

حجه الاسلام غالبی امام جمعه بخش خضرآباد و استقبال کنندگان پس از مراسم استقبال با حضور در گلزار شهدای روستای کافی آباد و قرائت فاتحه از مقام شامخ شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس تجلیل کردند.

شایان ذکر است؛ اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام غالبی امام جمعه بخش خضرآباد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

از سنّتهای خوب در جامعه اسلامی، بدرقه و استقبال از حاجیان است.

این کار، سبب می‌شود تا حج، قداست و حرمت خود را در دل و دیده امت مسلمان همچنان حفظ کند و نوعی تشویق دیگران به این سفر معنوی و مقدّس است.

همچنین چاووش خوانی برای زائران اماکن مقدس و مکه و مشهد و کربلا، از دیرباز رسم بوده است. آنان که توفق زیارت می‌یابند، مشمول لطف الهی‌اند. آنان هم که از این زیارت محرومند، برای شریک شدن در پاداش این عبادت، خوب است که زائران را احترام و تکریم کنند و هنگام بازگشت حجاج، به دیدار و روبوسی آنان بروند.

عطر دیار توحید و صفای حرم نبوی را می‌توان از زائر، استشمام کرد.

در حدیث نیز آمده است:کسی که زائر ما را دیدار کند، ما را زیارت کرده است، گرامیداشت بازگشت زائران خانه خدا هم از مصادیق «تعظیم شعائر» است و ثواب دارد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/o1Oyy