در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان همزمان با لیالی پر خیرو برکت قدر، تفاهم‌نامه همکاری بین دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و مهندس مجید حق جو، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی امضاء شد.

به گزارش اشکذر خبر؛ محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ یزد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور آماده هرگونه همکاری با سایر دستگاه ها و سازمان‌ها از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد است، تصریح کرد: همکاری با فنی و حرفه ای نقطه عطفی در سطح ملی و در زمینه ایجاد ارتباط صنعت، دانشگاه و مهارت آموزی به وجود آورد و با اجرای طرح مهارت‌یار پیوند دانشگاه و صنعت رقم خورد و امروزه آموزش بدون مهارت، گره از مشکل اشتغال و تولید باز نمی کند.

دهقانی اشکذری  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، بکارگیری فناوری پیشرفته، توسعه بازار و آموزش مهارت جهت کمک به صنایع تولیدی را در رشد تولید و تحقق شعار سال، بسیار مهم دانست و گفت: دانشگاه می تواند با اجرای مهارت‌یار نیروی ماهر متناسب با نیاز بازار تحویل جامعه دهد یا نیروی کارخانجات را برحسب نیاز صنعت آموزش دهد و این مهم خود، بزرگترین کمک به تحقق شعار سال است.

در ادامه مجید حق جو با اشاره به تغییر رویکرد و چرخش فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی یزد، این دو سازمان را از یک خانواده دانست و گفت: هرچند طرح مهارت یار شروع به کار نموده ولی قطعا نیاز به برگزاری نشست و جلسات متعدد به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت و چالش های اجرایی این طرح می باشد.

حق جو ادامه داد: دانشگاه می‌تواند با توجه به پتانسیل های بالای علمی خود مشاوره‌های ارزنده ای به صنعت ارائه نماید.

در ادامه از سوی دو طرف برنامه هایی از قبیل اجرای طرح پویش و راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به عنوان اولویت‌های اجرایی عنوان گردید.

شایان ذکر است؛ در مراسم امضا این تفاهم نامه محمدرضا دهقانی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مجید حق جو به نمایندگی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان یزد و نیز ابوالفضل صادقیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، ابوالفضل داودی رئیس دانشکده مهارت و کارآموزی، مدیران و مسئولین فنی و حرفه‌ای حضور داشتند.

همچنین از اهداف مشترک این تفاهم نامه می توان به توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی  در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای، فراهم سازی بسترهای اشتغال دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی، استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت ها و تکالیف سازمانی به ویژه حرکت به سوی اهداف چهارچوب نظام صلاحیت حرفه ای و تلفیق آموزش های دانشگاهی و سیستم آموزش دوگانه فنی و حرفه ای به منظور دریافت مدارک دانشگاهی توسط مهارت آموختگان در کنار مدارک آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد. در پایان نیز از دفتر مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، بازدید شد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/be8U8