طبق خبری که در سایت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد منتشر شده است؛ صادقیان مدیرکل سازمان صمت استان ضمن تشکر از شرکت شیشه مظروف اعلام کرده است: تمام تلاش خود را در استان به کار خواهد بست تا نیازها و مطالبات به حق صنایع در استان برطرف شود و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش اشکذر خبر به نقل از پایگاه خبری صبح ساباط؛ فعالیت شیشه مظروف در شهرستان اشکذر طی ۳ سال اخیر با حواشی متعددی مواجه بوده است که برگزاری جلسات متعدد، نامه نگاری های مختلف، موضع گیری های بینابین مسئولین، تذکر ائمه جمعه و پیگیری های خستگی ناپذیر و البته فنی و اصولی موسسه مردم نهاد حامیان حیات پاک شهرستان اشکذر از جمله این حواشی بوده است که با سوال بی جواب محمد صالح جوکار نماینده مردم شهرستان های یزد، اشکذر، زارج و بخش ندوشن از وزیر وقت صمت همراه بوده است.

این در حالی است که در جلسه اخیر اعضای این موسسه با حضور رئیس شورای شهرستان اشکذر، رئیس بخش، عضو شورای اسلامی شهر اشکذر و اعضای این موسسه مردم نهاد  با محمد علی شاه حسینی معاون استاندار یزد و رئیس کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک بر مضرات فعالیت این شرکت و نیز تخلفات گسترده در روند صدور مجوز این شرکت از جمله عدم استعلام از محیط زیست استان و نیز ستاره دار بودن این صنعت تاکید شد.

حالا و تنها در مدت زمان کوتاه از گذشت این جلسه شیشه مظروف دست بکار شده و در پوشش انجام مسئولیت اجتماعی در نقش خیر مدرسه فرو رفته و تعهد ساخت ۳ مدرسه متقبل شده است.

طبق خبری که در سایت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد منتشر شده است؛ صادقیان مدیرکل سازمان صمت استان ضمن تشکر از شرکت شیشه مظروف اعلام کرده است: تمام تلاش خود را در استان به کار خواهد بست تا نیازها و مطالبات به حق صنایع در استان برطرف شود و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

در همین راستا و در جهت ننویر افکار عمومی متن را خبر را بدون هیچ گونه دخل و تصرفی و علی رغم اشکالات متعدد (بر اساس قواعد و قوانین روزنامه نگاری و تنها به لحاظ رعایت اصل امانتداری) در اینجا مطرح و سپس سوالاتی مطرح می شود که امید است؛ اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد، اداره کل صمت استان، فرمانداری شهرستان اشکذر و یا روابط عمومی این فرمانداری پاسخ آنرا برای درج در این پایگاه خبری ارسال فرمایند.

متن خبر مربوطه به شرح ذیل است:

آغاز فاز اجرایی نهضت مدرسه سازی در استان یزد از محل مسئولیت اجتماعی صنایع با همت شرکت شیشه مظروف یزد

انعقاد توافقامه و تعهد ساخت و تکمیل سه مدرسه در شهر یزد توسط شرکت شیشه مظروف یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، در بازدید و جلسه ای که در شرکت شیشه مظروف یزد و با حضور دکتر صادقیان مدیر کل صمت، مهندس کاظمی مدیرکل نوسازی، دکتر رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش، مهندس خواجه رضایی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز و مهندس رضوی خواه معاون توسعه مشارکت های مردمی نوسازی مدارس استان یزد برگزار شد؛ در راستای عملیاتی سازی استفاده از ظرفیت اجتماعی صنایع در استان یزد، شرکت شیشه مظروف یزد ساخت ۳ مدرسه درسه ۱۲ کلاسه در شهر یزد را متعهد شد.

آقای مهندس بهرامی مدیرعامل شرکت شیشه مظروف در این جلسه ضمن استقبال از ورود به حوزه مدرسه سازی از محل مسئولیت اجتماعی یاد آور شد مهمترین گام در راستای توسعه جامعه، ساخت مدرسه است و از آمادگی این شرکت جهت آموزش به افراد و دانش آموزان و فراهم کردن بورسیه کاری و تضمین شغلی، برای دانش آموزان خبر داد.

دکتر صادقیان مدیرکل سازمان صمت استان ضمن تشکر از شرکت شیشه مظروف اعلام کرد تمام تلاش خود را در استان به کار خواهد بست تا نیازها و مطالبات به حق صنایع در استان برطرف شود و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

کاظمی مدیرکل نوسازی مدارس استان در این جلسه ضمن تشکر از همراهی و همکاری شرکت شیشه مظروف و آقای بهرامی بابت ساخت و تکمیل سه مدرسه در شهر یزد عنوان کرد؛ خوشبختانه هماهنگی و هم افزایی بسیار خوبی بین سازمان صمت، سازمان مدیریت، اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش تحت هدایت و حمایت بی دریغ استاندار محترم در استان یزد شکل گرفته است که انشاالله به زودی شاهد برطرف شدن نیازهای آموزشی و افزایش عدالت آموزشی در استان خواهیم بود.

و اما سوالاتی که در این خصوص مطرح می شود این است که جناب مدیرکل محترم صمت نیازها و مطالبات صنایع یزد دقیقا چیست که شما از برای حل آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهید کرد؟ و آیا در بازدید از شیشه مظروف چه لزومی برای طرح این ادعا بوده است؟ احتمال می رود که منظور حضرتعالی مطالبات نابحق شیشه مظروف مبنی بر فعالیت در شهرستان اشکذر از مدیریت ارشد استان است اگر این چنین باشد؛ باید عرض کنیم آلاینده بودن این صنعت و تخلفات این مجموعه اظهر من الشمس است و تقلای شما در پاک کردن این لکه کار به جائی نخواهد برد.

و اما جنابان رحیمی نژاد و کاظمی آیا پیشبرد نهضت مدرسه سازی به هر قیمتی کفایت می کند؟ آیا نیت خیر و انتفاعی که از این اقدامات زرد و عوام فریبانه نصیب خیر می شود را محاسبه کرده اید؟

و جناب فرماندر محترم شهرستان اشکذر و روابط عمومی محترم این فرمانداری کی و کجا پرونده شیشه مظروف بسته خواهد شد؟ باور بفرمائید با این روند مطالبه گری مردمی در خصوص این شرکت و با گذشت این مدت زمان، انتظار و توقع مبنی بر بسته شدن این پرونده انتظار نابجائی نیست که امید استت با تدبیر فرماندار اشکذر این مهم به مقصد برسد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/BJFil
  • نویسنده : علی مشیری نیا
  • منبع خبر : پایگاه خبری صبح ساباط