به گزارش اشکذر نیوز به نقل از مهر، محمدصالح جوكار به دنبال سلسله ديدارهاي مردمي خود با مردم مناطق مختلف يزد، در جمع مردم در مسجد فاطميه شيخداد اظهار داشت: برای کمبود آب مسئولان در حال پیگیری هستند اما مدیریت مردم هم مهم است هر چند که تاکنون مردم کمال همکاری را داشته‌اند. وی ادامه داد: […]

نماینده صالح جوکار

به گزارش اشکذر نیوز به نقل از مهر، محمدصالح جوكار به دنبال سلسله ديدارهاي مردمي خود با مردم مناطق مختلف يزد، در جمع مردم در مسجد فاطميه شيخداد اظهار داشت: برای کمبود آب مسئولان در حال پیگیری هستند اما مدیریت مردم هم مهم است هر چند که تاکنون مردم کمال همکاری را داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردم یزد بسیار حساب شده نسبت به مصرف آب اقدام می کنند و مسئولان نیز برای تامین آب شرب نسبت به حفر چاه های جدید در منطقه چرخاب یزد اقدام کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به گلایه مردم از طعم بد آب شرب در برخی از مناطق شهری، گفت: با توجه به اینکه تمامی آب تخصیصی انتقالی به استان یزد داده نمی شود، مسئولان مجبور هستند از چاه های موجود و حتی برخی چاه های تامین آب فضای سبز بعد از تصفیه برای مصرف شرب استفاده کنند که تغییر مزه آب در برخی مناطق به همین دلیل است.

استفاده آب انتقالي براي كشاورزي جوسازي عده اي مغرض است

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عده ای که مطرح می کنند آب انتقالی در کشاورزی استان یزد مصرف می شود، گفت: این چه حرفی است که عده ای برای جوسازی می گویند و کدام عاقلی آب را 350 کیلومتر تصفیه کرده و منتقل می کند تا با آن کشاورزی کند و این فقط جوسازی عده ای مغرض است و تمامی آب انتقالی به مصرف شرب مردم می رسد و تازه این مقدار فقط 60 درصد نیاز مردم را در بخش شرب تامین می کند.

نماينده مردم يزد و اشكذر در پاسخ به انتقاد مردم از عدم ساماندهی اتباع خارجی، اظهار داشت: اتباع خارجی و افاغنه مهمان‌هایی هستند که مسلمان هستند و در کشورشان مشکل وجود دارد و لذا در کشور ما استقرار یافته اند.

جوکار افزود: در کنار حضور اتباع خارجی مشکلاتی هم  برای مردم ایجاد شده و طبق آمار رسمی تعداد اتباع خارجی بویژه افاغنه چه با مجوز و چه بدون مجوز یکصد هزار نفر اعلام شده است.

وی ادامه داد: به هر حال این تعداد در استان یزد ساکن هستند و از خدماتی که ماهم استفاده می کنیم برخوردارند و نباید نسبت به ساماندهی اتباع خارجی بی تفاوت بود و انفعالی رفتار کرد.

سئوالاتي در مورد اتباع بيگانه از وزير كشور طراحي شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه در دو جلسه به صورت مستقیم با وزیر کشور در این مورد صحبت کردم و تاکنون اقدامی نشده، گفت: به همین دلیل سئوالی از وزیر کشور در رابطه با اتباع خارجه تهیه شده که بعد از تعطیلات مجلس برای طرح در صحن علنی اعلام خواهد شد.

جوکارافزود: ازتعداد یکصد هزار اتباع خارجی در استان یزد فقط سی هزار نفر مجوز دارند و ساماندهی این افراد بسیار آسان است اما متاسفانه اراده و همتی نیست.

وی افزود: سه ماه پیش به اداره کار یزد نامه ای نوشتم که در هر شهرستان با توجه به 35 نوع شغلی که اتباع خارجی ورود کرده اند چه تعداد نیروی کار مورد نیاز است تا بر اساس همین ظرفیت اتباع خارجی در همان محل ها ساماندهی شوند.

جوکار ادامه داد: ما هرگز نمی‌خواهیم کار با مشکل مواجه شود ولی باید مدیریت شده و مکان و امکانات مورد نیاز اتباع گردآوری شده و در محل‌های مشخص شده مستقر شوند نه اینکه شخصی خانه خود را به چند خانواده اتباع خارجی بر خلاف قانون اجاره دهد.

نمي توان همه بخش‌هاي بافت تاريخي را حفظ كرد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به گلایه مردم از نبود امکانات در بافت قدیم و مشکلات قانونی میراث فرهنگی برای بازسازی خانه های قدیمی، گفت: 1600 هکتار بافت تاریخی و فرهنگی در استان یزد وجود دارد و با توجه به اینکه نه مردم توان دارند و نه دولت پول، لذا نمی توان همه آن را حفظ کرد و باید حداقل قسمت هایی که مانده حفظ شود.

جوکار ادامه داد: میراث فرهنگی باید به گونه‌ای رفتار کند که مردم اجازه داشته باشند منازل قدیمی را احیا کرده و در آن ساکن شوند و نباید با اقدامات انجام شده باعث خالی شدن بافت قدیم از سکنه شویم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهر یزد دارای دو منطقه است، گفت: یزد جدید به حاشیه کشیده شده و مجبور شدیم برای ساختمان‌های جدید امکانات فراهم کنیم در حالی که زمین های خوب و زیرساخت های لازم موجود در بافت قدیم بدون استفاده مانده و منازل نیز خالی از سکنه شده است و اگر همین محلات احیا شده و حداقل امکانات فراهم شود جوانان رغبت پیدا کرده و در همین محل ساکن خواهند شد.

جوانان يزدي حاضرند در آپارتمان 40 متري زندگي كنند اما در بافت تاريخي نه

جوکار ادامه داد: جوانی که حاضر است در آپارتمان 40 متری زندگی کند باید بررسی شود چرا حاضر نیست در بافت قدیم و در خانه های بزرگ زندگی کند و باید کارشناسان بر اساس سلایق اقشار مختلف نسبت به بازسازی بافت قدیم براساس اصول میراث فرهنگی اقدام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در صورتی که همین روند ادامه پیدا کند تا دو دهه آینده به طور قطع نه بافت تاریخی را خواهیم داشت و نه مردم را و همین بافت تاریخی موجود نیز با خالی شدن سکنه و عدم رسیدگی از بین خواهد رفت.

خدمات شهري در برخي مناطق بافت قديم يزد به درستي انجام نمي شود

جوکار ضمن گلایه از اینکه خدمات شهری در برخی از نقاط بافت قدیم محلات آن گونه که باید انجام نمی شود، گفت: محلات قدیمی از روی حساب و کتاب شهری ساخته نشده اما باید به اندازه ای که در دیگر مناطق هزینه می شود برای این محلات نیز هزینه شود و به امان خدا رها نشود.

معاون فرماندار یزد نیز در این نشست گفـت: روکش آسفالت شهری سال گذشته آغاز شده و با اولویت معابر اصلی انجام خواهد شد.

محمد حسن نقدی افزود: در مورد پل عابر پیاده، بهداشت محلات، ساماندهی افاغنه، آموزش فنی و حرفه ای و دیگر درخواست های مردم یک نفر نماینده از طرف شما معرفی شود تا نسبت به پیگیری موارد درج شده در صورت جلسه تا حصول نتیجه از طریق مسئولان پیگیری کند.

با سرمايه گذار خارجي براي احداث پل هوايي قرارداد منعقد شده است

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: انعقاد قرارداد با یک سرمایه گذار برای احداث پل های هوایی انجام شده و یک پل عابر پیاده در محل بلوار نواب صفوی  ایجاد خواهد شد.

وحید رضا خباززاده یزدی اظهار داشت:  تا هنگامی که این پل توسط پیمانکار اجرا نشود اجازه فعالیت در دیگر قسمت ها به وی داده نخواهد شد و مردم باید پیگیر مطالبات خود باشند.

در این نشست نماینده دستگاه های میراث فرهنگی، اتباع خارجی و جمعی دیگر از دستگاه ها نیز به سئوالات مردمی پاسخ دادند.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي امسال در سلسله نشست ها و ديدارهاي مردمي به مناطق مختلف شهرستان يزد رفته و در مساجد با مردم از نزديك ديدار و گفتگو كرده است.

در همه اين ديدارها مسئولان ادارات مختلف آب و برق و گاز و …، اعضاي شوراي شهر، شهرداران و معاونت هاي مختلف شهرداري و …. حضور داشته اند.

نماينده مردم محله شيخداد نيز در اين جلسه به بيان مشكلات از جمله ساماندهي بافت قديمي، جمع آوري زباله، آسفالت كوچه ها، حضور اتباع بيگانه، احداث پل هاي هوايي و… پرداخت.

 

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/xG2K9