به مناسبت هفته عفاف و حجاب مراسم با شکوه اولین همایش پیاده روی بانوان وارث زینب کبری (س) ویژه دختران و بانوان شهرستان اشکذر برگزار می شود.

به گزارش اشکذر خبر؛ با مصوبه کارگروه تخصصی عفاف و حجاب مراسم با شکوه اولین همایش پیاده روی بانوان وارث زینب کبری (س) ویژه دختران و بانوان شهرستان اشکذر برگزار می شود.

بر این اساس زمان حرکت این کاروان رأس ساعت ۱۹ عصر روز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ روز عفاف و حجاب از محل میدان بسیج اشکذر و مسیر حرکت از میدان بسیج به طرف میدان نماز و مسجد الرضا (ع) در نظر گرفته شده است.

بنابر اعلام ستاد برگزاری مراسم روز عفاف و حجاب شهرستان اشکذر شعارهای کوبنده بانوان شرکت کننده در حمایت از حجاب و عفاف و محکومیت بدحجابی، دعوت دیگران به رعایت حدود فرامین الهی خصوصا حجاب با حمل پلاکارد، اعلام بیانیه پایانی در قالب مطالبات در حوزه عفاف و حجاب سطح این شهرستان و امضای طومار حمایت از عفاف و حجاب و عملیاتی کردن قانون عفاف و حجاب از جمله برنامه های اجرائی در این همایش می باشد.

این ستاد تاکید کره  است: با توجه به اهداف مقدس و آثار ارزشمندی که بر این حرکت حماسی و شورآفرین مترتب است تمنا و انتظار داریم که همه شما بزرگواران ضمن تبلیغ چهره به چهره این مراسم باشکوه و نیز اعلام مستمر در جامعه و نیز فضای مجازی در اختیارتان حتما نسبت به ترویج آن و تشویق و ترغیب بانون و دختران سطح این شهرستان برای شرکت در این برنامه همت مضاعف داشته باشید.

شایان ذکر است؛ روز بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در تقویم ملی ایرانیان به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

در این روز رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد؛ درصدد اجرای تز اسلام‌ زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود.

از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح پدیده‌‌ی کشف حجاب بود که مجلس وقت برای آماده ساختن زمینه‌ کشف حجاب قانون متحدالشکل نمودن البسه را در روز ششم دی ماه ۱۳۰۷ تصویب کرد که بر اساس آن پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی برای مردان الزامی شد.

پس از تصویب این قانون و با سفر رضاخان به کشور ترکیه شاه ایران به فکر اجرای این قانون در بین بانوان ایرانی برآمد که در این رابطه و طی رویدادهای متعدد آیت الله قمی از مشهد به تهران سفر کرد که منجر به تعبید ایشان به عتبات عالیات شد.

بعد از این اتفاق در روز ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ بهلول به مسجد گوهرشاد رفت و در آنجا به مبارزه خود ادامه داد و با اینکه شهربانی چندین بار وارد عمل شد و حکم متفرق شدن مردم را داد؛ نتیجه ای نگرفت تا اینکه به درخواست استاندار فرمانده لشکر مأموریت را به هنگ پیاده داد و آنها اطراف مسجد و حرم امام رضا (ع) را محاصره و تعداد زیادی از زوار (دو هزار نفر) را به قتل رساندند.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/mYwg1