اسناد جدید منتشر شده حاکی از آن است که شرکت شهرک های صنعتی یزد اخطار هایی را برای توقف ساخت کارخانه شیشه مظروف داده است که به آن توجه نشده است.

به گزارش اشکذر خبر، طبق اسناد جدید که به دست این پایگاه اطلاع رسانی رسیده اخطاریه از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان یزد برای کسب ۷ مجوز جداگانه توسط شیشه مظروف با نام ۴ شرکت شیشه مظروف، فلوت کاویان، شیشه کاوه فلوت و ابهر سیلیس در ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ صادر شده است.

در متن این اخطاریه آمده است: به موجب قرارداد شماره … مورخ … فی مابین شما و این شرکت … از جمله شرایط مقرری که به موجب قرارداد ملزم به اجرای آن بودید، اخذ مجوز ساخت و اتمام عملیات ساخت و ساز و اخذ گواهی پایان کار و ارائه پروانه و تعهدات مالی ظرف فُرجه (بازه زمانی) مقرر بوده است.

لذا با توجه به بازدید به عمل آمده ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده و عدم اخذ مجوز احداث ساختمان و تخلف از شرایط مفرر در توافق فی مابین و با عنایت به نامه های شماره … مورخ … فرماندار اشکذر و نامه شماره … مورخ … دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر، مبنی بر جلوگیری از عملیات ساخت و ساز به شما اخطار می نماید هر چه سریعتر نسبت به توقف عملیات ساختمانی اقدام نمایید.

به طور مشخص و واضح  این اخطارها از سوی دستور به شرکت شهرک های صنعتی استان یزد دستور به توقف عملیات ساختمانی داده اما این واحد آلاینده صنعتی با بی شرمی و بی توجهی به ساخت و ساز خود ادامه داده است.

حتی شنیده ها حاکی است که بعد از اعتراضات مردمی و انتشار مطلب در مورد تخلفات صورت گرفته توسط شیشه مظروف در مورد کسب ۷ مجوز جداگانه توسط شیشه مظروف با نام ۴ شرکت شیشه مظروف، فلوت کاویان، شیشه کاوه فلوت و ابهر سیلیس در یک مجتمع، مسئولان این کارخانه در حال اقدام به عملیات عمرانی برای جدا سازی واحدها هستند.

حال جای سوال دارد که آیا در کشور ما مرجعی بالاتر از قانون وجود دارد یا نه؟

آیا دست های پشت پرده حمایتگر این صنعت آلاینده هستند که بعد از ۲ سال پیگیری مردم و معتمدین شهرستان و حکم های مختلف برای توقف شیشه مظروف براحتی عملیات ساخت و ساز را ادامه می دهند؟

عکس زیر از نرم افزار گوگل قبل از ساخت و ساز

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/RRlc7