کارگاه آموزشی سهامداری بورس ویژه کارگران در محل شرکت تعاونی خدمات فنی فولاد ‌(سهامی عام) برگزار شد.

به گزارش اشکذر خبر، اسلامی هدف اصلی از برگزاری این دوره را آموزش و ترویج فرهنگ بورس اعلام کرد و افزود: از این طریق باید بتوانیم سرمایه‌های سرگردان و نیز سرمایه‌هایی که بیشتر صرف فعالیت‌های کاذب و غیر هدفمند می‌شود را به بازار بورس هدایت کنیم که این خود باعث افزایش توانمندی شرکت‌های تولیدی می‌شود.

مدرس این دوره درادامه در تعریف کلی از بازار سرمایه و بیان مشکلات و موانع اخیر این بازار بیان نمود: بازار بورس، پشتوانه مناسبی برای اشتغال پایدار باشد زیرا با تقویت این بازار، شرکتهای تولیدی، تامین مالی می شوند و می توان اشتغال واقعی را در جامعه رونق بخشید.

وی با تاکید بر این که در ماه های اخیر برخی اقدامات اشتباه باعث سلب اعتماد مردم از این بازار شده است، افزود: گرچه اخیراً فعالیت هایی در جهت معرفی و ترویج بورس در جامعه صورت گرفته اما دستگاه های مسئول باید این بازار را جدی تر بگیرند تا فضای اطمینان بخش و مورد اعتماد، برای حرکت جامعه به سمت سرمایه گذاری در این بازار تقویت شده تا در شرایط کنونی تحریم با رکود اندوخته های مردم مواجه نشویم.

درادامه کارگاه درخصوص انواع صندوق ها وشاخص های بورس مثل صندوق طلا وترمه ودرکدام صندوق ها سرمایه گذاری شود توضیحاتی ارائه گردید.در پایان جلسه به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ داده شد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/SWqio