مشکلات شهرک صنعتی نیکو اشکذر بررسی و برای رفع آنها بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش اشکذر خبر، در جلسه‌ای با حضور مدیر کل صمت استان، فرماندار و تعدادی از مسئولین ادارات اشکذر و همچنین جمعی از صنعتگران فعال در شهرک صنعتی نیکو اشکذر مشکلات این شهرک بررسی و برای رفع آنها بحث و تبادل نظر شد. فرماندار اشکذر در ابتدای جلسه با اشاره به تصمیم جدی استاندار و نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این شهرک از برگزاری جلسه حول محور همین موضوع در استانداری خبر داد.

در ادامه تعدادی از صنعتگران حاضر در جلسه بزرگترین مشکل واحد‌های صنعتی را در حال حاضر پساب حاصل از فعالیت‌های صنعتی دانستند که با توجه به عدم نفوذ پذیری زمین این پساب به مرور باعث تخریب ساختمان‌ها شده و همچنین هزینه انتقال آن به خارج از شهرک، مشکل را مضاعف نموده است. صادقیان مدیر کل صمت استان نیز خواستار همفکری مالکین کارخانجات حاضر در شهرک در ارتباط با نحوه مدیریت این مشکل شد و گفت در حال حاضر که ما با مشکل کم آبی روبرو هستیم بازیافت این آب و برگشت آن به چرخه صنعت می‌تواند تا حدودی مشکل کم آبی را تعدیل کند.

فتوحی سرپرست شهرداری اشکذر نیز با بیان اینکه شهرک صنعتی نیکو در مجموع بالغ بر ۵۵ هکتار وسعت دارد افزود در حال حاضر یکصد و سی واحد صنعتی در این شهرک در حال فعالیت هستند و موضوع پساب شهرک از دغدغه‌های مهم شهرداران اشکذر در چندین سال گذشته بوده است. در این جلسه مقرر شد با نظر مالکین واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک هیات امنا تشکیل شده و با تعیین هیات مدیره پیگیر حل این مشکل به صورت ریشه‌ای شوند.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/WjIKM