ایستگاه راه آهن یکی از ملزومات لازم جهت توسعه و نیز ارتقاء سطح و چایگاه اشکذر در کشور به شمار می رود؛ مسئولان محترم از جمله فرماندار محترم، شورای اسلامی شهر و شهرداری اشکذر میتوانند با صرف کمترین هزینهدر این راستا بیشترین فایده را برای این شهرستان محروم جذب کنند. پس لطفا بی تفاوت نباشید.   

اشکذر خبر _ علی مشیری نیا؛ راه آهن اشکذر یکی از پروژه های نیمه تمام این شهرستان که تقریبا بیش از پنج سال انرژی طیف های مختلف را به خود مصروف داشته است و احتمالا تا بهره برداری کامل از آن (البته با محاسبه سرعت فعلی تکمیل این پروژه که با شتاب نزدیک به صفر کیلومتر در حال اجرا است) پنج سال دیگر انتظار لازم باشد و این در حالی است که با توجه به تبذیل شدن این ایستگاه به ایستگاه مسافربری از سال ۱۳۸۸ یکی از ضروری ترین پروژه ها به نظر می آید.

این مهم در حالی است که نه تنها اصلاح دسترسی این پروژه در شورای ترافیک شهرستان اشکذر دولت قبل به تصویب رسیده است؛ بلکه بازدیدهای مختلف از آن توسط نماینده محترم مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سابق و فعلی و نیز مدیران ارشد و  میانی ارگان های مربوطه صورت گرفته است.

بی شک با وجود جمعیت درخور توجه شهروندان مناطق مختلف این شهرستان در تهران و مشهد و نیز با لحاظ نمودن عبور قطار یزد به مشهد الرضا و بر عکس به صورت یک روز در میان و نیز با لحاظ نمودن جمعیت شهر و شهرستان های همجوار نقش این ایستگاه نه تنها مهم بلکه حیاتی جلوه خواهد کرد.

اگرچه نگارنده در این مطلب قصد و غرض تخریب نهاد خاص و یا ارگان و با فرد و افرادی را ندارد ولی این سوال اساسی همواره ذهن نگارنده را به خود مبتلا کرده که آیا میوه این ایستگاه نصیب مردم خواهد شد؟ با نگاه سطحی احتمالا پاسخ مثبت و یا اساس طرح سوال کمی غیر منطقی جلوه خواهد کرد ولی با کمی کنکاش و بررسی سیر تحولی این موضوع کم کم علامت تعجب در ذهن هر محققی ایجاد خواهد و با طرح سوال که براستی چرا؟ انگشت حیرت را به لب خواهد گرفت.

و اما سیر تحولی این ایستکاه چه بوده که تا این حد مهم و حیاتی جلوه خواهد کرد؟

حقیقت ماجرا این است که حدود ۵ سال پیش پایگاه اطلاع رسانی اشکذر خبر بر اساس وظیفه ذاتی و نیز درخواست مردمی؛ این مطالبه مردم اشکذر را پیگیری و در دستور کار پیگیری های خود قرار داد. به طوریکه اگر در قسمت جستجوی صفحه اصلی این سایت خبری راه آهن اشکذر را سرچ برنید؛ تمام مطالب راجع به این موضوع پیش چشم شما خواهد بود.

از اهمیت این موضوع همین بس که وقتی هادی نسب فرماندار سابق اشکذر به طور شبانه و ناگهانی (البته اینجا چگونگی جابجائی ایشان غرض نیست که صد البته جابجائی فرمانداران و سایر مدیران دولتی حق هر دولت است) مجبور به خواندن غزل خداحافظی شد و لاجرم پس از سه ماه سرپرستی روح الله ردائی فرماندار جوان و فرهنگی مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سایق و فعلی برگزار شد؛ یکی از موضوعات مورد تاکید هادی نسب ایستگاه راه آهن اشکذر بود و ایشان به وضوح توضیحات تکمیلی و نقشه راه آنرا ترسیم کردند. اما آیا این نقشه راه ادامه یافت؟ خیر متاسفانه

به رغم تلاش های مضاعف افراد و شخصیت های مختلف از جمله محمد صالح جوکار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در اقناع تخصیص بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد آلیاژی به مبلغ ۳ میلبارد تومان و به رغم همت والای شهرداری اشکذر در پیسبرد این پروژه و نیز به رغم خون دل خوردن های ردائی فرماندار جوان اشکذر، اما هنوز تا استاندارد سازی این ایستگاه فاصله زیادی داریم.

اگر چه مسئولان مرتبط طی بازدید اخیر خود از این ایستگاه قول مساعدت و همراهی و همنوائی در پیشبرد این پروژه نیمه تمام داده اند و بر اساس شنیده ها قیر مورد نیاز جهت تامین آسفالت بلوار مسیر دسترسی به این ایستگاه داده شده است؛ آماده تمام این اقدامات لازم ولی کماکان کافی نبوده است. چراکه زمانی می توان به این مکان عنوان ایستگاه راه آهن اشکذر را اهداء کرد که اولا سالن ها و سکوی مقابل و مورد نیاز این ایستگاه تامین و دوما؛ تضمین لام در رابطه با سهمیه فروش حداقل بلیط برای آن در نظر گرفته شود.

امید آنکه مسئولان شهری و دولتی اشکذر که به جد به صورت جهادی در حال خدمت مردمی هستند که لیاقت دریافت بهترین خدمات هستند؛ در این راستا بتوانند مثمر ثمر واقع شده و در پیشبرد این پروژه به توافق با خود و وجدان آگاه خود برسند و در گام بعد در سایه همدلی اتفاقی راا رقم بزنند که کمترین فایده آن دریافت بیشترین خیر بواسطه دعای مردم باشد.

کلام آخر:

ایستگاه راه آهن یکی از ملزومات لازم جهت توسعه و نیز ارتقاء سطح و چایگاه اشکذر در کشور به شمار می رود؛ مسئولان محترم از جمله فرماندار محترم، نماینده مردم شریف و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اشکذر میتوانند با صرف کمترین هزینه در این راستا بیشترین فایده را برای این شهرستان محروم جذب کنند؛ بویژه اینکه؛ این ایستگاه از قدیمی ترین ایستگاه های کشور است که در فهرست آثار صنعتی ایران به ثبت رسیده است؛ پس لطفا بی تفاوت نباشید.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/Z3K5J