سرپرست شهرداری اشکذر از محل تخلیه غیر قانونی نخاله های ساختمانی در شهرک زرین شهر و جاده سنتو بازدید کرد.

به گزارش اشکذر خبر؛ حسین فتوحی در جریان این بازدید گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی و واحدهای صنعتی در مناطق مسکونی شهر و حاشیه جاده اصلی سنتو به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهر منجر به لطمه زدن به منظر شهری شده است و می تواند هزینه های اضافی برای شهرداری برای جمع آوری آنها به دنبال داشته باشد.

سرپرست شهرداری اشکذر افزود: متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی و هم چنین عدم برخورد قانونی توسط دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، نخاله های ناشی از ساخت و ساز شهری و حتی نخاله های واحد های صنعتی در این محل ها دپو شده که علاوه بر هم زدن عرصه های منابع طبیعی ، چهره نازیبائی را برای مناطق مسکونی و ورودی شهر ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: در قانون مدیریت پسماند، قانونگذار تکالیفی را برای حفظ و صیانت از محیط زیست شهر تعیین کرده که ضرورت دارد تا واحدهای مختلف شهرداری از جمله حقوقی، شهرک صنعتی و بازرسی و اجرائیات با همکاری دستگاه های ذیربط به اجرای آنها اهتمام جدی داشته باشند تا بازدارنده باشد.

سرپرست شهرداری اشکذر در خصوص معرفی محل مشخص جهت تخلیه نخاله های ساختمانی گفت: بعد مسافت برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در جاده طبس زیاد است و باید محل دیگری برای محل دفن نخاله در قسمتی از حاشیه شهر تعیین کرد.

حسین فتوحی ادامه داد: شهروندان می توانند هر گونه گزارش خود را در خصوص تخلیه غیر قانونی نخاله های ساختمانی در سطح شهر با شماره ۰۹۲۲۶۲۱۵۵۷۴ در جریان گذاشته تا جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/l77Ef