امام جمعه اشکذردر خطبه های نماز جمعه با دتاکید بر لزوم انجام مسئولیت اجتماعی صنایع مستقر در این شهرستان و با اشاره به اصل نیت خیر ساختمان جهاد دانشگاهی خطاب به مسئولان دانشگاه علم و هنر گفت: شرط مسلمان بودن به صرف ادعای اسلام داشتن نیست ادعای ایمان کردن نیست.

به گزارش اشکذر خبر؛ حجه الاسلام محمد رضا طالبیان امام جمعه اشکذر در خطبه های نماز با بیان اینکه در ماهنامه‌ی اشکذر که چند روز پیش چاپ شد؛ در صفحه‌ی اولش یک تیتری زده بود درباره‌ جهاد دانشگاهی، من تشکر می‌کنم که این نوشتار را در ماهنامه آوردند؛ گفت: دو تا مطلب آن قابل اهمیت هست که من لازم می‌دانم اینجا از زبان من هم گفته شود.

وی در ادامه ابراز داشت: خدا رحمت نماید مرحوم آقای حاج فضل الله ‌توکلیان که این ساختمان را ساختند، بعد از اینکه قرار شد اینجا جهاد دانشگاهی بشود دو تا شرط گذاشتند که مکتوب است هر دو تا شرط که خود من در آن جلسه حضور داشتم.

طالبیان گفت: شرط اول خیر این بود که این فضا که ساخته می‌شود این ساختمان خیری که ساخته میشود؛ همیشه به عنوان فضای آموزشی و علمی باشد،  یعنی برای کارهای دیگه‌ای استفاده نشود و شرط دوم اینکه اگر در یک زمانی جهاد دانشگاهی که امروز میگویند دانشگاه علم و هنر اگر در یک زمانی احتیاج به این ساختمان نداشت حالا از شهرستان رفت یا ساختمان دیگری ساختند؛که احتیاج به این ساختمان نداشت باید به مسیولین شهرستان واگذار کند و آنها در هر راهی که صلاح می دانند ساختمان را در خدمت علم و دانش و فرهنگ قرار بدهند.

وی ادامه داد: تاکنون با چند تن از مسولین استان در این رابطه هم جلساتی بوده هم صحبت‌هایی شده است؛ حضوری یا تلفنی، در جریان هستند، نامه‌هایی نوشته شده به خود ریاست محترم جهاد دانشگاهی و این ها که شما الان از این ساختمان رفتید؛ احتیاج ندارید، دانشگاه به یزد منتقل کردید جای دیگه‌ای هم ساختمان در خود اشکذر ساخته اید.

طالبیان با بیان اینکه ما را خالی گذاشتید و رفتید؛ دانشگاه فرهنگ و هنر را مورد خطاب قرار داد و گفت: خیلی دوستان زحمت کشیدند تا بتوانند بخشی از این ساختمان را به صورت اجاره‌ای در اختیار حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران قرار بدهند و بعد از مدت ها تلاش و رفت و آمد و گفت گو بخشی از آن را هم در حقیقت در اختیار فنی حرفه‌ای شهرستان قرار دادند که البته هیچ کدوم از این دو تا کار نیت خیر محترم را برآورده نکرده است؛ هنوز هم قسمتی از این ساختمان در اختیار خود جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و هنر است.

شرط مسلمان بودن به صرف ادعای اسلام داشتن نیست ادعای ایمان کردن نیست

خطیب جمعه اشکذر در همین رابطه ادامه داد: من تعجب می‌کنم واقعا ببینید به هر حال همه‌ی ما مسلمانیم، شرط مسلمان بودن به صرف ادعای اسلام داشتن نیست ادعای ایمان کردن نیست؛ آن وقت ما مسلمانیم که به عهد و پیمان خودمون عمل کنیم.

طالبیان تاکید کرد: توقع این بود که به مجردی که دانشگاه علم و هنر احتیاج به این ساختمان ندارد خودشون بیان بگن آقا ما احتیاج نداریم، به آن کسانی که باید واگذار کنند واگذار می‌کردند این کار را نکردند؛ این از یک انسان متدین خیلی بعید است که باید با اصرار او را وادار کنند تا به دینش عمل یا به عهدش عمل بکند.

مطالبه شماره اول و طلب وصول آن از استاندار محترم و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی

وی گفت: من اینجا یک انتظار از استاندار محترم و از نماینده مجلس جناب آقای دکتر جوکار که اینا البته در جریان هستند و مفصل گفت و گو شده، ولی انشاالله همتی نمایند و دانشگاه ‌های علم و هنر و جهاد دانشگاهی به هر حال موظف بشوند به این تعهد اخلاقی و دینی که داده شده عمل کنند.

وی ابراز داشت: ما امروز در مضیقه هستیم از نظر ساختمان‌های آموزشی و صلاح نیست که اینجوری در حقیقت یه ملکی که یک جایی که باید در آن کارهای علمی صورت بگیرد؛ همه‌ آن و بخشی از آن به معنای دیگر به اصطلاح راکد بماند و استفاده نشود.

انتظار را از استاندار محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر جوکار هم داریم

طالبیان با ابراز امیدواری نسبت به پیگیری جدی فرمانداری اشکذر، شفاف سازی مقدار بودجه مسیولیت اجتماعی صنابع شهرستان اشکذر را خواستار شد و اظهار داشت: ظاهرا از طریق گزارش‌ هایی که به ما و امثال ما می رسد بعضی از مراکز صنعتی در هر شهرستانی که در شهرستان ما هم مراکز صنعتی وجود دارد؛ بعضی از این‌ها بر اساس ضوابط و قانونی که وجود دارد یک بخشی از درآمدشان را باید اختصاص بدهند به مسیولیت ‌های اجتماعی، مسیولیت اجتماعی به این معنا که این‌ ها موظفند بخشی از درآمدشون را در کارهای فرهنگی، ورزشی، علمی، ساخت و ساز یا عمران و آبادانی در اختیار آن شهرستانی قرار بدهند که این صنعت یا این مرکز صنعتی در آن شهرستان مستقر است.

امام جمعه اشکذر در ادامه اظهار داشت: شواهد و قراین نشان می دهد که به طورکلی می‌شود گفت که واقعا به این تعهد عمل نشده یا اگر به این تعهد عمل شده گزارشی در اختیار افکار عمومی و مسیولین شهرستان قرار نگرفته لذا مردم گله‌مندند و مسیولین شهرستان گله‌مند هستند.

وی گفت: باز هم من اینجا این انتظار را از استاندار محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر جوکار هم داریم که به هر حال در این قضیه هم شهرستان را یاری کنند.

طالبیان با بیان اینکه اگر دست مسئولین شهرستان برای کارهای فرهنگی و عمران و آبادانی باز باشد و در تمام نقاط شهرستان هر کدام با توجه به ظرفیتی که دارند و نیازی که دارند بهره‌مند شوند؛ بخشی از مشکلات اینجا به لطف خداوند متعال حل و فصل خواهد شد؛ افزود: این انتظار به حق مردم است، اگر واقعا کار دارد درست انجام می‌گیرد بیایند گزارش کاری به مردم بدهند، اگر هم به صورت درست و صحیح انجام نمی‌گیرد حداقل در کنار مردم قرار بگیرند و آنها هم جزو مطالبه‌گران باشند و انشالله این امر را با جدیت بیشتر پیگیری نمایند.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/Wup9C
  • منبع خبر : امام جمعه اشکذر با اشاره به مسئولیت اجتماعی صنایع و کم کاری دانشگاه علم و هنر تاکید کرد: