با گذشت بیش از یک سال از سیل ویرانگر مردادماه سال گذشته و تخریب بخشهایی از مجموعه اثر باستانی سنگ زیارتگاه روستای مرزانک هنوز این مجموعه بازسازی نشده است.

به گزارش اشکذر خبر؛ دهیار روستای مرزانک گفت: مجموعه تفریحی ؛گردشگری سنگ زیارتگاه مرزانک از آثار باستانی و تاریخی این روستا به شمار می آید و قبل از خسارات وارده به آن بر اثر سیل مرداد ماه سال گذشته با حضور در این محل ضمن بازدید از جاذبه‌ های طبیعی و زیبای روستا واین اثر تاریخی از آرامش وصف‌ناپذیر آن گردشگران و اهالی استفاده می‌کردند.

کمالی افزود: این سنگ در حال حاضر مورد احترام ساکنین روستاست و افسانه ها و داستان هایی پیرامون آن در بین مردم رواج دارد.

لازم به ذکر است؛ سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اشکذر در تاریخ ۱۶دی ماه ۱۳۹۵ در بازدید از این مجموعه تفریحی و گردشگری گفت: در ادامه شناسایی و بررسی آثار تاریخی و جاذبه‌های جدید گردشگری این شهرستان زیارتگاه سنگ روستای مرزانک خضرآباد شناسایی و تمهیدات لازم به منظور حفظ این اثر گرانقدر اندیشیده شد.

میرجلیلی افزود: نقش نگاره‌های موجود در این سند تاریخی نشان از قدمت این منطقه کوهستانی و زندگی در عصر غارنشینی است و این نگاره ها زندگی بومی در عصر شکار را نشان می‌دهد.

میرجلیلی تاکید کرد: برنامه ریزی‌های لازم در خصوص بررسی دقیق‌تر آثار موجود بر روی این سنگ، فولکلور و داستان های شایع بین اهالی به عمل آمده و بررسی نقوش موجود این سنگ به صورت تخصصی به زودی آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/g7FrG