خانم دکتر ابدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار اشکذر خبر، ضمن تبریک هفته ملی جمعیت گفت: نرخ باروری کلی شهرستان اشکذر در سال ۱۴۰۱ در ۲.۱ بوده است که خوشبختانه در سال گذشته این نرخ با افزایش دو دهمی به ۲٫۳ کودک به ازای هر خانم رسیده است.

به گزارش اشکذر خبر، خانم دکتر ابدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن تبریک هفته ملی جمعیت گفت: نرخ باروری کلی شهرستان اشکذر در سال ۱۴۰۱ در ۲.۱ بوده است که خوشبختانه در سال گذشته این نرخ با افزایش دو دهمی به ۲٫۳ کودک به ازای هر خانم رسیده است که نباید به اینجا قانع باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: به مناسبت ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ چند سالی است که هفته منتهی به این روز را در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نامگذاری نموده اند.

دکتر ابدی به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر در هفته ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: در هفته ملی جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان برنامه‌های متعددی در محورهای تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده، مقابله با سقط جنین، ناباروری، ترویج زایمان طبیعی و جوانی جمعیت برگزار نموده است.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/rHY5I