به گزارش اشکذر نیوز به نقل از ايسنا، “سيد محمد ميرمحمدي” امروز در سمينار “يزد، پتانسيل‌ها، ظرفيت‌هاي توليد ثروت و ايجاد اشتغال در بخش گردشگري” كه در استانداري يزد برگزار شد، با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري فراوان براي جذب گردشگران در استان، يادآور شد: نبايد از اين نكته غافل شد كه مردم ما از جاذبه‌هاي […]

به گزارش اشکذر نیوز به نقل از ايسنا، “سيد محمد ميرمحمدي” امروز در سمينار “يزد، پتانسيل‌ها، ظرفيت‌هاي توليد ثروت و ايجاد اشتغال در بخش گردشگري” كه در استانداري يزد برگزار شد، با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري فراوان براي جذب گردشگران در استان، يادآور شد: نبايد از اين نكته غافل شد كه مردم ما از جاذبه‌هاي فرهنگي و مذهبي غني برخوردارند و با وجود اين كه آداب و رسوم گردشگران با فرهنگ بومي ما مغايرت دارد ولي مي‌توانيم جاذبه‌هاي فرهنگي خود را در قبال فرهنگ آنها با رفتار و منش، اخلاق خوب و مهرباني تقويت كنيم و انها را تحت تاثير قرار دهيم.

وي اضافه كرد: قطعا از اين طريق گردشگران بيشتري جذب ديگر آثار گردشگري استان خواهند شد، ضمن اين كه مي‌توانيم از اين طريق فرهنگ غني و ارزش‌هاي ديني و فرهنگي خود را به آنها معرفي كنيم.

استاندار در بخش ديگري از سخنانش موضوع گردشگري، ميراث فرهنگي و بافت تاريخي را از مسائل مهم در استان خواند و گفت: دو هزار و 288 هكتار بافت تاريخي يك سرمايه بسيار سنگيني است كه در اختيار ما گذاشته شده و اگر بهره‌برداري درست از آن نداشته باشيم، اين سرمايه عظيم به تدريج در دست خواهد رفت.

وي خاطرنشان كرد: در بسياري از كشورهاي دنيا به دنبال ايجاد جاذبه‌هاي گردشگري براي بازديد گردشگران هستند ولي استان يزد از اين لحاظ از منابع متنوع و خوبي برخوردار است و هر نقطه از آن از آفتاب تا كويرهاي آن مي‌تواند براي گردشگران جذاب باشد.

استاندار تاكيد كرد: اين كه فقط بگوييم در استان دو هزار و 288 هكتار بافت تاريخي يا شش هزار و 500 اثر ميراث فرهنگي و يا 18 اثر طبيعي ثبت شده در كشور داريم، كفايت نمي‌كند بلكه اينها تكليف را به ما يادآور مي‌شود.

وي با بيان اين كه حفظ بافت تاريخي نيازمند سرمايه و اعتبار است، به طرح دغدغه‌ها و مشكلات موجود در اين بافت به همراه ذكر سئوالاتي در اين خصوص از جمله علت اجرايي نشدن طرح ساماندهي بافت تاريخي يزد تاكنون، پرداخت.

ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنانش گفت: برخي گردشگران ديگر كشورها پس از سفر به استان و بازگشت به كشورشان، نمادهاي فرهنگي ما را در قالب كالاهاي توليدي به بازارهاي خودمان عرضه مي‌كنند و مورد استقبال مردم ما به دليل عنايتشان به اعتقادات و باورهاي فرهنگي خود قرار مي‌گيرد و به نظر در خصوص ورود به اين عرصه غفلت داشته‌ايم.

استاندار با اشاره به بروز برخي مشكلات اداري در مسير توسعه گردشگري، از آمادگي استانداري براي تسهيل در كار مردم به خصوص سرمايه‌گذاران بخش گردشگري به منظور جلوگيري از تضعيف انگيزه علاقمندان به توسعه گردشگري استان و رونق بافت تاريخي خبر داد.

 

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/aEaCC