همزمان با روز شهدای دانشجو، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مدیرکل حراست و مدير امور شاهد و ايثارگران دانشگاه آزاد اسلامي استان يزد، رییس، معاون اداری و مالی و مدیر حراست واحد اشکذر، مسئولان و مدیران ادارات شهرستان اشکذر، مراسم بزرگداشت شهید مهدی فتوحی اردکانی تنها دانشجوی شهید مدافع امنیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش اشکذر خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر؛ مسئول سابق عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با گرامیداشت ایام ولادت صدیقه اطهر و رحلت آیت ا… مصباح یزدی و هم چنین چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاد و خاطره همه شهدای بزرگوار مخصوصاً دانشجوی شهید مهدی فتوحی اردکانی، با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده به بیان ویژگی های یاران امام زمان (عج) پرداخت و گفت: این آیه پنج ویژگی یاران و عاشقان امام زمان (عج) را بیان می کند که نخستین ویژگی آن ها این است که خدا دوستشان می دارد و اینها هم خدا را دوست می دارند یعنی هم مطیع هستند و در محضر حق خودشان را می بینند و قرار می دهند.

حجت الاسلام سیدحسن میررحیمی دومین ویژگی یاران امام زمان (عج) را تواضع و سرافکندگی نسبت به مؤمنین برشمرد و افزود: تواضع آن ها در برابر خدا و مردم از ویژگی های خاص این افراد است و ویژگی حضرت امام خمینی(ره) همین بود که می گفت به من نگویید رهبر، به من بگویید خدمتگذار و نوکر مردم و این تواضع در نهج البلاغه و خطبه فدکیه هم خیلی عجیب است. میررحیمی تسیلم نشدن در مقابل دشمن را ویژگی سوم یاران حضرت ولیعصر (عج) دانست و با توجه به ایام سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که از شهدای امنیت بود به بیان دو نکته از زندگی این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: دو قطبی نکردن جامعه و اخلاص آن مرد از جمله شاخص ترین ویژگی های شهید سلیمانی بود.

مسئول سابق دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد در تشریح نخستین ویژگی حاج قاسم گفت: ایشان پای ولایت ایستاد و به هرچه که خدا و رسول خدا و اولیای الهی و بزرگان دین گفتند تسلیم بود و جامعه را دو قطبی نکرد و تأکید حاج قاسم این بود که عاقبت بخیری در این است که پای عمود خیمه این انقلاب یعنی ولایت باشید.

حجت الاسلام میررحیمی تصریح کرد اخلاص حاج قاسم طوفان الاقصی به پا کرد و حاج قاسم تربیت شده این مکتب است و اخلاص و تواضع و تربیت و برخوردش با مردم زبانزد بود و همین ویژگی ها باعث تشییع جنازه باشکوه و با عظمت شهید سلیمانی شد که بعد از تشییع جنازه حضرت امام خمینی(ره) شاهد بودیم.

مسئول سابق عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی فتوحی اردکانی و ذکر خاطره ای از این شهید، وی را از شاگردان مکتب حاج قاسم دانست و گفت این ها کسانی هستند که این ویژگی ها را دارند.

شجاع بودن و عدم ترس و وحشت از ملامت و سرزنش دیگران از دیگر ویژگی های یاران امام زمان است که حجت الاسلام میررحیمی به آن اشاره کرد.

در ادامه این مراسم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تشکر از همکاران واحد اشکذر جهت برگزاری این نشست،گفت: شهید فتوحی چند برجستگی خاص داشت: نخست اینکه در دین اسلام دانشجو بودن خودش یک فضیلت و امتیاز هست و کسی که در ایام دانشجویی هم از دنیا برود به نظرم شاید اجر شهید داشته باشد.

دومین ویژگی خاص شهید فتوحی این بود که در استان یزد و شهر خودش شهید شده که باز مسئولیت ما را بیشتر می کند که در شهر خودت هم می توانی جهاد کنی و اگر تکلیف شد آماده اهدای جان باشی و جوان بودن این شهید، ارزش ایشان را دوچندان خواهد کرد و ان شاء ا… روح این شهید که حتما در جمع ما هست در روز قیامت که همه ما محتاج دستگیری هستیم ما را شفاعت کند.

محمد رضا دهقانی اشکذری افزود:در ایام هفته زن و مادر قرار داریم اگر حاج قاسم ها و شهید فتوحی ها به معراج رسیدند از دامن زن به معراج رسیده اند و کاری که دشمن دارد انجام می دهد دقیقاً این نقطه را می زند و ما در دانشگاه آزاد اسلامی استان، حدود ۱۷ هزار دانشجو داریم که بالاخره نیمی از این ها خانم هستند و ما نگرانیم که آیا از دامن این جوان ها می توانیم باز شهدایی مثل سردار را پرورش دهیم یا خیر و به شدت باید توجه کنیم که از خانه خودمان شروع کنیم و بیاییم داخل جامعه و دانشگاه و حواسمان باشد که پرورشگاه این نسل مادرانی بودند که چهار تا فرزندش شهید شد آمد نزد حضرت امام(ره) یکی یکی عکس فرزندانش درآورد و امام گریه افتادند و این مادر گفت: من این چهار فرزندم را دادم که شما گریه نکنید. این نگاه زن است که ارزش دارد.

دهقانی اشکذری در پایان با اشاره به حادثه ترور اخیر کرمان گفت: وقتی به اسامی شهدای کرمان نگاه می کنیم از ۸۹ نفر ۳۰ نفر زیر ۲۰ سال دارند و بخش عمده شان هم خانم هایی هستند که قطعاً انتخاب شدند.

لازم به ذکر است؛ دانشجوی شهید مهدی فتوحی اردکانی از جمله سربازان گمنامی است که نام او در بین شهدای مدافع امنیت می درخشد. وی در سال ۸۹ در رشته کارشناسی راهنمایی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر به ادامه تحصیل مشغول شد و سرانجام در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۰ در هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در جاده کمربندی شرق میبد بر اثر اصابت گلوله به سینه به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/bnPI2