دو خانه بهداشت در مراکز صنعتی یزدسفالین و کاشی جواهر و یک ایستگاه بهگر در شهرستان اشکذر افتتاح شد.

به گزارش اشکذر خبر، همزمان با هفته کار و کارگر و با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، روح الله ردایی فرماندار شهرستان اشکذر و معاونین فرمانداری و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر در شرکت‌ یزد سفالین و همچنین شرکت کاشی جواهر دو واحد خانه بهداشت افتتاح و راه‌اندازی شد. و از کارگران شرکت یزد سفالین با اهدای شاخه گل تقدیر شد.
 محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شهرستان اشکذر در جشن کارگری شرکت نیروکلر این شهرستان حضور یافت.
فلاحتی در جمع کارگران این شرکت ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران گفت: خوشبختانه باتوجه به انصاف و تدینی که بسیاری از کارفرمایان یزدی دارند، کمتر واحد تولیدی را سراغ داریم که به مواد قانونی پایبند نباشد.
وی ادامه داد: کارفرما و کارگر دو بالی هستند که باید همراه و همگام با هم حرکت کنند تا رشد تولید محقق شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه کارفرمایان واحدهای تولیدی به مسائل سلامت جسمی و روحی کارگران را ضروری برشمرد و افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با برگزاری دوره های آموزشی، حضور پزشک برای معاینات ماهیانه و سالیانه، حضور مشاور، تخصیص سانس های ورزشی مختلف برای کارگرانشان جهت صیانت از نیروی کار گام برداشته اند.
حسام پیتام رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر اظهار داشت: براساس اصول و ضوابط، واحدهای تولیدی با نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر باید یک ایستگاه به‌گرد داشته باشند؛ همچنین واحدهای تولیدی با نیروی انسانی بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر باید داری یک خانه بهداشت و واحدهای تولیدی با نیروی انسانی بیش از ۵۰۰ نفر نیز باید به یک مرکز بهداشت مجهز باشند.
افتتاح ایستگاه بهگر شرکت نیروکلر، افتتاح خانه بهداشت شرکت کاشی جواهر، افتتاح خانه بهداشت شرکت یزدسفالین اشکذر، بازدید و اهدای گل به کارگران شرکت یزد سفالین از جمله برنامه های محمدرضا فلاحتی در سفر خود به شهرستان اشکذر بود.
لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/aVtc6