مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ با اشاره به ظرفیت‌های میراث‌ فرهنگی شهر مجومرد و قرارگیری شهر کهنه اسفنجرد در کنار این شهر: از دغدغه‌های اداره میراث فرهنگی در مورد شهرهای جدیدالتاسیس از جمله مجومرد این است که تبدیل این منطقه به شهر نباید باعث حذف هویت تاریخی و فرهنگی آن شود.

به گزارش اشکذر خبر؛ سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مجومرد دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار که در راستای بررسی مسائل پیش روی شهر مجومرد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و بافت تاریخی به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مجومرد با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد  در محل شهرداری مجومرد برگزار گردید؛ راهکارها و پیشنهادهای لازم برای استفاده از ظرفیت های موجود ارائه و بررسی گردید و در خصوص مسائل حوزه میراث فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

فاطمی با اشاره به ظرفیت‌های میراث‌ فرهنگی مجومرد و قرارگیری شهر کهنه اسفنجرد در کنار این شهر ادامه داد: از دغدغه های اداره میراث فرهنگی در مورد شهرهای جدید التاسیس از جمله مجومرد این است که تبدیل این منطقه به شهر نباید باعث حذف هویت تاریخی و فرهنگی آن شود. ذهنیتی که از توسعه شهرها در کشور ما وجود دارد، تبدیل آن به ساختارهای نوین شهری است که همه این ها در قالب جدول کشی ها و پارک های مدرن و ساختمان های بلند تبلور پیدا می کند و حتی برخی وجود پل و زیرگذر را جز و ساختار شهر می دانند در حالی که برای مناطقی که به تازگی به شهر تبدیل می‌شود این ضرورت احساس نمی شود.

وی در این جلسه که کاظم نژند مدیر واحد باستان شناسی استان و همچنین جمالیان ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر نیز حضور داشتند؛ تاکید کرد: باید در توسعه شهر تاریخی مجومرد دقت شود تا هویت فرهنگی و تاریخی این دیار کهن حفظ شود.

سید هادی حسینی شهردار مجومرد ضمن قدردانی از پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در زمینه توسعه صنعت گردشگری و حفظ آثار تاریخی شهر مجومرد از جمله مرمت بازارچه رنگرزی و مسجد ریگ مجومرد اعلام داشت: آماده همکاری متقابل با اداره کل میراث فرهنگی استان در زمینه های مختلف فرهنگی، تاریخی و عمرانی مجومرد هستیم.

دهستانی، رئیس شورای اسلامی شهر مجومرد در ادامه این دیدار اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مجومرد توجه جدی به مقوله میراث فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه حفاظت و احیای آثار و ابنیه تاریخی از جمله حمام تاریخی و دهکده هدف گردشگری جعفرآباد است.

حاتمی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مجومرد با اشاره به برخی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهر یادآور شد: باید بسته‌های تشویقی و حمایتی تهیه شود تا معماری سنتی و استفاده از المان بادگیر در فضاسازی های شهری به ساخت و سازهای جدید اضافه شود.

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/aMWzQ