به گزارش اشکذر خبر ، علیرضا ابوالحسن در کارگاه آموزشی شناخت و آشنایی با عواض استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی که ویژه آرایشگرهای شهرستان اشکذر برگزارشد، اظهار کرد: رعایت و توجه به بهداشت بخصوص بهداشت فردی از مهمترین مسائل فرهنگی است که موجب نشاط و شادابی فرد در جامعه می شود. […]

به گزارش اشکذر خبر ، علیرضا ابوالحسن در کارگاه آموزشی شناخت و آشنایی با عواض استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی که ویژه آرایشگرهای شهرستان اشکذر برگزارشد، اظهار کرد: رعایت و توجه به بهداشت بخصوص بهداشت فردی از مهمترین مسائل فرهنگی است که موجب نشاط و شادابی فرد در جامعه می شود.

وی ضمن بیان اینکه یکی از مهمترین راههای تامین سلامت افراد جامعه آموختن موازین بهداشتی و توصیه به سایرین است گفت: زمانی بهداشت در جامعه جاری خواهد شد که اکثریت افراد به اهمیت آن پی ببرند

معاون فرماندار اشکذر تصریح کرد: امروزه استفاده از لوازم آرایشی به بخشی از نیاز اصلی جامعه تبدیل و از اقلام پر مصرف در سبد مصرفی خانواده ها قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مصرف بی رویه مواد آرایشی تقلبی در بین نسل جوان و نوجوان افزایش یافته بطوری که سهم لوازم قاچاق در بازار ایران بیشتر از لوازم استاندارد و رسمی است که این یک زنگ خطری هست که جامعه را تهدید می کند.

ابوالحسنی ضمن اشاره به اینکه ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است یادآور شد: گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 90 درصد از لوازم آرایشی در بازار قاچاق است.

وی خاطر نشان کرد: طبق گفته پزشکان استفاده از لوازم تقلبی انواع و اقسام بیماریهای پوستی شامل اگزما ، حساسیت و عفونت پوستی را به همراه دارد.

معاون فرمانداری اشکذر تاکید کرد: استفاده از لوازم نامرغوب و تقلبی  نیز به دلیل وجود سرب موجود در ترکیب آنها باعث بیماریهای گوارشی می شود.

وی عنوان نمود: زنان و دختران قشر اعظمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که با ورود لوازم قاچاق و غیر استاندارد و استفاده این قشر از این لوازم سلامتی آنها به خطر می افتدکه باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.  

ابوالحسنی  از آرایشگرهای این شهرستان خواست که سلامتی خود را فدای ارزان بودن لوازم آرایشی نکنند و برای سلامتی خود ارزش قائل باشند همچنین سلامتی هموطنان خود را برای کسب و درآمد بیشتر به خطر نیاندازند و تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند.

وی همچنین خواست که در حفظ ، نگهداری و نظافت لوازم آرایشی خود و مشتریان کوشا باشند و نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی مشتریان خود از عوارض بد استفاده از لوازم نامرغوب همت کنند.

معاون فرمانداری اشکذر افزود: مبارزه با قاچاق کالا یک جنگ تمام عیار است که شما بانوان غیرتمند و متخصص امر آرایش که نقش مهمی در این راستا دارید باید همراهی نمایید.

معاون فرمانداری اشکذر تصریح نمود: وظیفه ما مسوولان در این راستا  نیز تکرار هشدار ها درباره بیماریهای ناشی از استفاده لوازم آرایشی نا مرغوب  در بین مردم ، نظارت بر واردات و توزیع کالا ، بازرسی بیشتر از مراکز عرضه و ساماندهی آنها ، رسیدگی جدی به شکایات رسیده  از طرف مردم  و شرکتها و برخورد جدی با متخلفان ، اطلاع رسانی برای ارتقا فرهنگ مصرف در مردم و ایجاد تقویت باور مردم پیرامون اثرات زیان باراستفاده از مواد آرایشی و بهداشتی  نامرغوب است.

مدرس این دوره دکتر رضا مورکیان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  و درمانی شهید صدوقی یزد بود.  

لینک کوتاه : https://ashkezarnews.ir/xB3Fj