• Sabat
  • 4386438


  • کد خبر: 38908
      منتشر کننده: سردبیر
        تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
    لاغری و تناسب اندام هدف و آرزوی بسیاری از افراد است. البته این هدف صرفا به خاطر زیبایی ظاهری نیست بلکه تناسب اندام به سلامتی نیز کمک می‌کند.

    در بسیاری از موارد، کاهش وزن کار چندان ساده ای به نظر نمی آید بخصوص اگر اهل ورزش نباشید و تغذیه ی سالم و متعادلی نداشته باشید.

     

    رسیدن به تناسب اندام قبل از هر چیزی اراده می خواهد. تصمیم تان را که گرفتید می‌توانید با کمک شیوه های اصولی و صحیح گام‌های بعدی را بردارید. ما نیز با معرفی چند مکمل صد درصد طبیعی شما را در این مسیر همراهی می کنیم. در این مطلب چند ماده ی غذایی مفید و همیار لاغری را معرفی می کنیم.

     

    یک هدف مشترک: چند راه متفاوت

    یادتان باشد که برای لاغر شدن روش‌های متفاوتی وجود دارد اما نباید هر روش غیراصولی را در پیش گرفت. برخی از شیوه های لاغری مانند برخی از رژیم های سختگیرانه و طولانی مدت و یا استفاده از داروهای معجزه گر لاغری جزو شیوه های بسیار خطرناک هستند. در نتیجه لازم است که تا حد امکان شیوه های طبیعی را انتخاب کنید حتی اگر نیاز به تلاش و زمان بیشتری برای نتیجه گیری داشته باشید. چون در نهایت با این شیوه ها برنده ی واقعی خواهید بود و بدون آسیب زدن به سلامتی به هدف اصلی یعنی تناسب اندام خواهید رسید.

     

    ورزش

    یکی از بهترین مکمل‌ها برای لاغری ورزش است. یک شیوه ی کاملا طبیعی و مطمئن برای رسیدن به تناسب اندام. فعالیت های جسمی همچنین به سالم بودن و تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند. لازم است که بر حسب شرایط زندگی و وقتی که دارید برنامه ریزی کرده و ورزش مورد علاقه تان را انتخاب کنید. پیاده روی، دوی نرم، ورزش های دسته جمعی در پارک‌ها، رفتن به باشگاه و غیره می‌تواند شما را به هدف تان نزدیک کند. توصیه می کنیم قبل از هر کاری با یک مربی ورزش خوب و حرفه ای مشورت کنید تا به شما کمک کند. توجه داشته باشید که هر ورزشی تاثیر موثری در لاغری ندارد. برخی از ورزش‌ها صرفا در عضله سازی و تقویت عضلات نقش دارند و یا برای تقویت قلب موثر هستند. برای لاغری بهترین انتخاب ورزش‌هایی هوازی مانند ایبروبیک است.

     

    آب

    آب بهترین همیار لاغری است. متخصصان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن منظم آب برای حفظ سلامت و تضمین عملکردهای بدن مفید است. آب به بدن کمک می‌کند تا چربی بیشتری بسوزاند. این مایه ی حیات همچنین به دفع سموم بدن کمک ویژه ای می‌کند.

     

    در خصوص دمای آب نظرهای مختلفی وجود دارد. برخی از متخصصان بر این عقیده هستند که نوشیدن آب ولرم یا با دمای محیط بهتر است. اما نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که آب خنک بیشترین کمک را به سوزاندن چربی ها و لاغری می‌کند.

     

    لیموترش

    لیموترش یکی از مکمل‌های صد در صد طبیعی و موثر در لاغری محسوب می شود. به عقیده ی متخصصان، این میوه ی ترش و اسیدی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و در نتیجه به لاغری و همچنین بهبود عملکرد روده ها کمک می‌کند. از طرف دیگر مخلوط آب گرم و لیموترش یک نوشیدنی مناسب برای تنطیم دمای بدن است به طوری که مصرف این نوشیدنی به بدن در سوزاندن چربی ها در نتیجه ی افزایش دمای بدن یاری می رساند. بنابراین بهتر است به طور مرتب آب لیموترش را با کمی آب گرم مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می‌توانید به غذایتان لیموترش بچکانید.

     

    سیر

    یکی دیگر از مکمل‌های کاملا طبیعی سیر هست. این ماده ی غذایی حاوی خواص موثر برای سوخت و ساز بدن است. بنابراین مصرف سیر به لاغری و همچنین مراقبت از سیستم گوارش بدن کمک می‌کند.

     

    درست است که مصرف سیر به دلیل بد بو کردن دهان دردسرساز است اما اگر قصد لاغری دارید و می خواهید از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید حتما سیر را دریابید. مصرف منظم سیر بخصوص اگر صبح ها به طور ناشتا باشید تاثیر زیادی در حفظ سلامت بدن دارد.

     

    دمنوش یا چای دارچینی

    بهتر است بدانید که نوشیدن دمنوش یا چای دارچینی یکی از بهترین روش‌های مقابله با چاقی و رسیدن به تناسب اندام است. این گیاه با آب گرم باعث بهبود گوارش موثر است و مانند ترکیب آب لیموترش و آب به تنظیم دمای بدن و چربی سوزی کمک می‌کند. توصیه می کنیم برای مقابله ساده با اضافه وزن‌تان روزانه چای دارچینی میل کنید. البته حواستان باشد که افزودن شکر به این نوشیدنی تمام خواص آن را زایل کند. برای شیرین کردن این دمنوش می‌توانید از عصاره ی استویا یا مقدار اندکی عسل استفاده کنید. استفاده از استویا کالری به بدن نمی‌رساند.

     

    آب هویج

    آب هویج علاوه بر افزایش سلامتی چشم‌ها برای لاغری نیز مفید است. این نوشیدنی خواص زیادی دارد و برای کل بدن بخصوص معده فوق العاده است. نوشیدن یک لیوان آب هویج (صبح) باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدتی شده و باعث می شود که در طول روز کمتر غذا بخورید. می‌توانید در حین تهیه ی آب هویج میوه ها و یا سبزیجات دیگر را نیز اضافه کنید. در این صورت خواص بیشتر و طعم متفاوتی خواهید چشید.

    لینک کوتاه : http://ashkezarnews.ir/gdVRG

  • Telegram
  • ارسال نظر :

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تکمیل کنید *