• Sabat Sabat
  • 4386438


  • کد خبر: 61524
      منتشر کننده: خاتمی
        تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
    اداره ورزش و جوانان اشکذر نکات آموزشی جهت کاهش کمر درد در خانه تکانی را اعلام نمود.

    به گزارش اشکذر خبر ، اهم نکات ضروری جهت کاهش کمر درد در خانه تکانی بنابر اعلام اداره ورزش و جوانان اشکذربه شرح ذیل می باشد:

    • استرس عامل مهمی در بروز و تشدید کمردرد است بنابر این باید از میزان استرس کاست.
    • به مردم عزیزتوصیه میشود با برنامه ریزی و تقسیم کار و زودتر شروع کردن کارها از انجام حجم زیاد کار در یک مدت زمان محدود خودداری کرده و امور مربوطه را مرحله به مرحله انجام داده و از وارد کردن فشار و استرس زیاد به خود و دیگران جلوگیری کنند.
    • بهتر است قبل از شروع کار مدتی با حرکات ورزشی، نرمشی و کششی اندام های فوقانی و تحتانی بدن را برای کار آماده کرد.
    • هنگام جابجا کردن وسایل منزل، پاک کردن شیشه ها و گردگیری از واردکردن بیش از اندازه فشار به کمر باید خودداری شود.
    • هنگام برداشتن اجسام از روی زمین یا جابه جا کردن آنها، پشت خود را باید صاف نگه داشت و قوز نکرد.
    • برای برداشتن اجسام روی زمین باید زانوها را خم و برای تحمل وزن جسم به عضلات پای خود تکیه کرد.
    • هنگام بلند کردن اجسام سنگین نیز باید اول پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کرده و بعد جسم مورد نظر را بلند کرد؛ این عمل موجب حفظ تعادل بدن می شود.
    • در صورت بلند کردن جسم سنگین ، برای چرخش به جهت خاصی، هرگز بالاتنه خود را از محل کمر به آن سمت نچرخانند ، بلکه تمام بدن را از محل پاها به آن سمت برگردانند.
    • اشیاء سنگین را بسرعت و با یک حرکت سریع و ناگهانی از روی زمین بلند نکنند.
    • هرگز نباید در حالی که جسمی را توسط یکی از دست ها بلند شده، سعی شود که با دست دیگر جسم سنگین دیگری را بلند کرد.
    • اگر فردی اصرار دارد که هر دو بار را همزمان حمل کند، ابتدا باید باری را که در دست دارد زمین گذاشته و سپس هر دو جسم را به طور همزمان و با هم بلند کند.
    • گذاشتن و برداشتن اشیاء در نقاط دور از دسترس، بالای سر و به فاصله زیاد از کمر و تنه باعث کمردرد می شود.
    • برای جابجایی بارهای سنگین به ویژه بار بیش از ۲۰ کیلوگرم، از کمک یک یا دو فرد دیگر استفاده شود.
    • انجام کار در ارتفاع بالاتر از شانه یا پایین تر از لگن باعث آسیب جدی به عضلات می شود؛ جهت کاهش آسیب شانه و گردن باید از زیر پایی یا نردبان استاندارد استفاده شود تا دست ها به مدت طولانی بالاتر از شانه قرار نگیرند.
    • برای پاکسازی بخش های فوقانی در و پنجره و دیوار یا سقف به ازای هر دو تا سه دقیقه کار، مدت کوتاهی باید سر را پایین انداخته و به حالت استراحت قرار داد.
    • به هرحال گاهی در خانه تکانی های آخر سال، حوادثی اتفاق می افتد که تلخی آن می تواند شیرینی تعطیلات سال نو را از بین ببرد؛ حوادثی که به راحتی می توان از آنها پیشگیری کرد.
    • هرچند خانه تکانی برای رعایت و حفظ بهداشت خانه و تغییر در روحیه افراد خانواده امری ضروری و مفید است اما متاسفانه بسیاری از زنان در این ایام فشار مضاعفی به جسم خود وارد می آورند و بدون رعایت موارد بهداشتی و حفاظتی سلامت خود را به خطر می اندازند .
    • بنابراین نباید فراموش کرد که خانه تکانی که جزو سنت های زیبای ما ایرانیان به خصوص در روزهای پایانی سال است که اگر با رعایت نکات ایمنی همراه نباشد، ممکن است تبدیل به عوارض زیادی شود.
    • از مهم ترین حوادث و مشکلات خانه تکانی می توان به دردهای اسکلتی عضلانی مانند کتف درد، گردن درد، کمردرد، مسمومیت ها و عوارض ریوی مانند تنگی نفس و آسم، بیماری های پوستی ، سوزش و خارش پوست دست، سقوط از بلندی شامل نردبان، پشت بام و لیزخوردن و برق گرفتگی اشاره کرد.
    لینک کوتاه : http://ashkezarnews.ir/wS8Bd

  • Telegram
  • ارسال نظر :

    یک پاسخ به “نکات ضروری جهت کاهش کمر درد در خانه تکانی”

    1. مسعود گفت:

      منبع اصلی این مطلب کتاب “بهداشت حرفه ای در خانه” است که کاربران اشکذرنیوز می توانند برای مشاهده کتاب و یادگیری تصویری از طریق لینک زیر کتاب را دانلود کنند.
      http://health.shmu.ac.ir/other/%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%20%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87%20%D8%A7%D9%8A%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.pdf

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تکمیل کنید *