• Sabat
  • 4386438


  • کد خبر: 18901
      منتشر کننده: سردبیر
        تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷

    به گزارش نسیم صادق به نقل از وبدا،کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به آغاز هفته سلامت و شعار این هفته مبنی بر ” فشارخون بالا را جدی بگیریم” توصیه کرد: عدم استفاده از نمکدان در سر سفره و استفاده از طعم دهنده های طبیعی مانند سیر، لیموترش تازه، شوید و غیره به جای نمک از جمله روشهای کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی است.
    مهدیه السادات حاجی میرزاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد ضمن اشاره به روش های کاهش و اصلاح الگوی مصرف نمک در رژیم غذایی افراد اظهارداشت: حداکثر مقدار توصیه شده برای مصرف نمک ۵گرم درروز(معادل ۲-۳ گرم سدیم) که شامل نمک سفره و نمک موجود در کلیه موادغذایی و تنقلات است.
    این کارشناس تغذیه با اشاره به این که برخی افراد باید بیش از بقیه مراقب مقدار نمک مصرفی خود باشند تصریح کرد: افراد دارای فشار خون بالا، افراد بالای ۲۵ سال و به خصوص بالای ۶۵ سال،افراد دارای فشارخون بالا در بستگان نزدیک خود از جمله این افراد هستند.
    وی با تاکید بر مطالعه برچسب غذایی و آگاهی از میزان نمک ماده غذایی توصیه کرد: عدم استفاده از نمکدان در سر سفره و استفاده از طعم دهنده های طبیعی مانند سیر، لیموترش تازه، شوید و غیره به جای نمک از دیگر روشهای کاهش مصرف نمک است.
    حاجی میرزاده با تاکید بر عدم استفاده از مواد غذایی فرآوری شده و انواع شور و ترشی و کاهش مصرف آنها مانند سوسیس ،کالباس،پفک و غیره عنوان کرد: استفاده از نان های کم نمک یا بی نمک، خیساندن پنیر ، قبل از مصرف در آب برای کم کردن مقدار نمک آن و مصرف آجیل و مغزها به صورت بی نمک یا خام از دیگر موارد مهم در این خصوص است.

    لینک کوتاه : http://ashkezarnews.ir/i4afI

  • Telegram
  • برچسب‌ها
    ارسال نظر :

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تکمیل کنید *