• کد خبر: 18901
      منتشر کننده: مدیرمسئول (علیرضا عسکری )
        تاریخ انتشار: یکشنبه 18 فروردین 1392 - 18:27
    عدم استفاده از نمکدان در سر سفره و استفاده از طعم دهنده های طبیعی مانند سیر، لیموترش تازه، شوید و غيره به جای نمک از جمله روشهاي كاهش مصرف نمك در رژيم غذايي است

    به گزارش نسیم صادق به نقل از وبدا،كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد با اشاره به آغاز هفته سلامت و شعار اين هفته مبني بر ” فشارخون بالا را جدي بگيريم” توصيه كرد: عدم استفاده از نمکدان در سر سفره و استفاده از طعم دهنده های طبیعی مانند سیر، لیموترش تازه، شوید و غيره به جای نمک از جمله روشهاي كاهش مصرف نمك در رژيم غذايي است.
    مهديه السادات حاجي ميرزاده كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد ضمن اشاره به روش هاي کاهش و اصلاح الگوی مصرف نمك در رژيم غذايي افراد اظهارداشت: حداکثر مقدار توصیه شده برای مصرف نمک 5گرم درروز(معادل 2-3 گرم سدیم) که شامل نمک سفره و نمک موجود در کلیه موادغذایی و تنقلات است.
    اين كارشناس تغذيه با اشاره به اين كه برخي افراد باید بیش از بقیه مراقب مقدار نمک مصرفی خود باشند تصريح كرد: افراد دارای فشار خون بالا، افراد بالای 25 سال و به خصوص بالای 65 سال،افراد دارای فشارخون بالا در بستگان نزدیک خود از جمله اين افراد هستند.
    وي با تاكيد بر مطالعه برچسب غذایی و آگاهی از میزان نمک ماده غذایی توصيه كرد: عدم استفاده از نمکدان در سر سفره و استفاده از طعم دهنده های طبیعی مانند سیر، لیموترش تازه، شوید و غيره به جای نمک از ديگر روشهاي كاهش مصرف نمك است.
    حاجي ميرزاده با تاكيد بر عدم استفاده از مواد غذایی فرآوری شده و انواع شور و ترشی و کاهش مصرف آنها مانند سوسیس ،کالباس،پفک و غيره عنوان كرد: استفاده از نان های کم نمک یا بی نمک، خیساندن پنیر ، قبل از مصرف در آب برای کم کردن مقدار نمک آن و مصرف آجیل و مغزها به صورت بی نمک یا خام از ديگر موارد مهم در اين خصوص است.

    لینک کوتاه : http://ashkezarnews.ir/i4afI

  • Telegram
  • برچسب‌ها:
    ارسال نظر :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تکمیل کنید *