• کد خبر: 85185
      منتشر کننده: علی مشیری (سردبیر)
        تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
    در پاسخ به مطلب درج شده در سایت های خبری یزد تحت عنوان "مغایرت مالی در سرفصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات مطرح شده، توضیحاتی را ضروری دانسته و آنرا ارائه نموده است.

    به گزارش اشکذر خبر؛ در پی مطلب درج شده در برخی سایت‌های خبری یزد؛ تحت عنوان “مغایرت مالی در سر فصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد؛ معاون‌ مالی و اقتصادی شهرداری یزد جهت تنویر افکار عمومی؛ جوابیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد.

    سم الله الرحمن الرحیم

    در پاسخ به مطلب درج شده در سایت‌های خبری یزد تحت عنوان “مغایرت مالی در سرفصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات مطرح شده، توضیحاتی را ضروری دانسته و به استحضار می رساند

    در ابتدا این اطمینان را به مردم شریف یزد می‌دهیم که مجموعه شهرداری یزد خود را امانت دار مردم می‌داند و حاضر نیست ریالی از پول شهروندان که نزد شهرداری است بیهوده هدر داده شود، لذا بر اساس اسناد ثبت شده در شهرداری و کنترل های مختلف تاکنون هیچ قطعه چکی از شهروندان در شهرداری مفقود نشده است.
    همچنین درباره مغایرت مالی در سر فصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد موارد زیر حائز اهمیت است:
    در سال ۱۳۹۱ طی دستورالعمل صادره از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداری‌ها مکلف گردیدند از ابتدای سال ۱۳۹۲ نسبت به اصلاح نظام مالی خود اقدام نمایند که در این خصوص لازم بود چک های مؤدیان نیز در سیستم حسابداری در سرفصل حساب های دائم ثبت گردد که این امر قبلاً صورت نمی‌گرفت.
    به همین منظور شهرداری یزد نسبت به توسعه و ارتقاء نرم افزار معروف به نرم افزار اسناد دریافتنی خود که جدای از نرم افزار حسابداری بود اقدام و در این راستا کاربران می‌بایست علاوه بر اینکه چک‌های مؤدیان را در این نرم افزار ثبت، تعویض و یا استرداد می‌نمایند؛ با تیک کردن روی بعضی از آیکن های نرم افزار نسبت به انتقال آن به سیستم حسابداری اقدام نمایند لکن به دلیل نو بودن موضوع در شهرداری و نا آشنا بودن کاربران، این اقدام بعضاً توسط کاربران در هنگام تعویض و یا استرداد چک ها به صورت کامل صورت نگرفته و این امر باعث ایجاد مغایرت بین این دو سیستم شده است.
    شایان ذکر است این موضوع با توجه به اینکه نرم افزار تازه طراحی شده، دارای امکاناتی که بتواند به کاربران کمک نماید تا این مغایرت ها را در پایان سال رفع نمایند نبوده است، بنابراین منجر به ایجاد مغایرت‌های اعلام شده گردید و با تاکید شورای اسلامی شهر مبنی بر رفع مغایرت‌های مورد اشاره، این امر مدتی است توسط گروهی از همکاران در شهرداری یزد شروع و تاکنون بالغ بر ۸۰% از دلایل مغایرت‌ها کشف شده است که انشاالله پس از بررسی کامل، خبر آن جهت اطلاع عموم منتشر خواهد شد.
    بدیهی است در سال ۱۳۹۷ فرآیندهای کنترل داخلی به نحوی برنامه‌ریزی شده که مغایرت گیری انجام و از ایجاد مغایرت جدید جلوگیری می شود و در حال حاضر کار مشخص شدن مغایرت ها با هماهنگی کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر یزد در حال انجام است.

    لینک کوتاه : http://ashkezarnews.ir/FKBcr

  • Telegram
  • ارسال نظر :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تکمیل کنید *